Opel Astra III 1.9 CDTI Essentia

Astrze trzeciej generacji przybył kolejny atut - nowoczesny silnik wysokoprężny opracowany wspólnie z Fiatem.
Główny atut Astry III - oprócz ładnego wyglądu, funkcjonalności i komfortu podróżowania - to znakomite zawieszenie, które fantastycznie się sprawdza w wersjach z silnikiem benzynowym, a ostatnio także z nowymi dieslami 1.9. Jednostki te produkuje należąca do General Motors i Fiata spółka GM-Powertrain - są bardziej nowoczesne w porównaniu z silnikami Opla 1.7 (jeszcze w ofercie).Testowany egzemplarz wyposażono w 120-konny motor, który ważący 1230 kg samochód rozpędza do setki w niespełna 11 s. Za wolno? Zawsze można wybrać żwawszą odmianę 150-konną, ale za nią trzeba zapłacić o ponad 7 tys. zł więcej. Silnik 1.9/120 KM również na wyższych biegach prezentuje przyzwoitą dynamikę i elastyczność, a 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów pozwala precyzyjnie wybrać odpowiednie przełożenie. Podczas jazdy słychać, że pod maską pracuje jednostka wysokoprężna, ale hałas nie przeszkadza podróżnym. Producent podaje, że pojazd spala średnio 5,8 l oleju napędowego na 100 km, tymczasem podczas testu zużycie paliwa przekroczyło 8,5 l. Należy jednak pamiętać, że auto eksploatowaliśmy przy niskich temperaturach. Jazda Oplem daje sporo frajdy. Samochód znakomicie trzyma się drogi, nie pozbawia kierowcy poczucia panowania nad pojazdem nawet na krętych trasach pokonywanych z dużą prędkością. Mimo to warto zastanowić się nad dokupieniem Interaktywnego Systemu Jazdy. Po dopłaceniu 5 tys. zł otrzymasz m.in. supernowoczesne ak-tyw-ne zawieszenie IDS Plus - rozwiązanie zarezerwowane dotąd dla aut z wyższych segmentów. Dzięki temu w dowolnej chwili wybierzesz komfort lub sportowe wrażenia.

plusy - minusy

  • znakomite właściwości jezdne
  • staranne wykończenie
  • wysoka cena
  • wymagająca przyzwyczajenia obsługa urządzeń sterowanych z konsoli środkowej

    WYNIK MINITESTU

    jazda (76/100 pkt)
    DANE TECHNICZNE

    Opel Astra III 1.9 CDTI

    segment rynku: klasa C
    nadwozie hatchback, 5-drzwiowe
    silnik wysokoprężny 1910 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany
    moc maksymalna 120 KM (88 kW) przy 3250 obr/min
    maksymalny moment obrotowy280 Nm przy 1750-2750 obr/min
    przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
    prędkość maksymalna 191 km/h
    skrzynia biegów ręczna, 6-biegowa
    napęd na koła przednie
    POMIARY TESTOWE*

    przyspieszenie 0-80 km/h: 7,3 s 0-100 km/h: 10,7 s0-120 km/h: 14,8 s0-400 m: 15,6 s
    elastyczność60-100 km/h (IV bieg): 6,1 s100-120 km/h (V bieg): 4,7 s
    droga hamowania 100-0 km/h 43 m
    zużycie paliwa (średnie) 8,6 l/100 km
    *przy -2°C na mokrej nawierzchni, samochód wyposażony w opony zimowe

    Cena wersji testowanej 81 250 zł

  • Więcej o: