Opel Meriva

Miniautobus Opla, który na parkingu zajmuje tyle miejsca co Corsa, otrzymał nowego diesla 1.7 CDTI 100 KM. Meriva zapewni teraz nie tylko komfort, ale też większą przyjemność z jazdy.
Diesel 100 KM o pojemności 1,7 l to przyzwoity silnik. Uboższa wersja DTI o mocy 75 KM jest leniwa jak niedźwiedź w środku zimy i dawno powinna trafić do lamusa (zniknęła już z oferty Corsy). Merivę ważącą 1300 kg może rozruszać dopiero spory moment obrotowy, takim właśnie dysponuje motor 1.7 CDTI. Samochód bez szemrania ulega sile pochodzącej z 240 Nm i bardzo dzielnie spisuje się w ruchu miejskim. Niestety, wzmocniona jednostka napędowa nie zachwyca kulturą pracy - jest zbyt głośna jak na standardy wyznaczone przez nowoczesne turbodiesle. Trudno się więc dziwić, że Opel wycofuje się z montowania tego silnika w swoich autach - powoli wypierają go motory produkowane wspólnie z Fiatem. Wysoka Meriva prowadzi się przyzwoicie. Nadwozie nie przechyla się nadmiernie, choć przy większej dynamice jazdy wyczuwa się znaczną podsterowność. Nie najlepiej oceniam działanie układu stabilizacji toru jazdy, który po dojściu do granicy przyczepności gwałtownie ujmuje gaz - tak odczuwa to kierowca. Nie mam nic do zarzucenia precyzji układu kierowniczego. Także hamulce działają skutecznie. Auto testowaliśmy wyłącznie w jeździe miejskiej - zużycie paliwa na poziomie 7,3 l/100 km to bardzo przyzwoity wynik jak na warunki i znaczną masę pojazdu.Wadą minivana Opla jest jego cena. Meriva kosztuje blisko 10 tys. zł więcej niż Renault Modus. Nawet pojemniejsza Astra Classic II 1.7 CDTI Kombi jest tańsza. Nie wróży to Merivie świetlanej przyszłości.

WYNIK MINITESTU

jazda (69/100 pkt)
plusy - minusy

  • obszerne wnętrze
  • wysoki poziom bezpieczeństwa biernego
  • słabe materiały wykończeniowe
  • głośny silnik

    DANE TECHNICZNE

    Opel Meriva 1.7 CDTI 100 KM

    segment rynku: minivan
    nadwozie: minivan, 5-drzwiowe
    silnik: wysokoprężny 1686 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany
    moc maksymalna: 100 KM (74 kW) przy 4400 obr/min
    maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 2300 obr/min
    przyspieszenie 0-100 km/h: 13,4 s
    prędkość maksymalna: 178 km/h
    skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa
    napęd: na koła przednie
    pojemność bagażnika: 350/1410 l
    zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 6,7/4,5/5,3 l/100 km
    POMIARY TESTOWE*

    przyspieszenie 0-100 km/h: 14,1 s0-120 km/h: 19,4 s0-400 m: 19,4 s
    elastyczność60-100 km/h (IV bieg): 12,1 s100-120 km/h (V bieg): 8,9 s
    droga hamowania 100-0 km/h: 43 m
    zużycie paliwa (w mieście): 7,3 l/100 km
    * przy 0oC na mokrej nawierzchni, samochód wyposażony w opony zimowe

    Cena wersji testowanej 70 950 zł

  • Więcej o: