Autostrady na Euro 2012

Do Euro 2012 roku czasu niewiele. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jednak uspokaja: "Zrealizujemy wszystkie inwestycje ujęte w rządowym programie na lata 2008-12". Ile razy słyszeliśmy już takie obiecanki?

Tym razem ma być inaczej. Na potwierdzenie GDDKiA podaje twarde liczby. W ciągu ostatnich dwóch lat podpisała umowy na budowę 1115 km dróg krajowych, w tym na 554 km autostrad oraz 561 km dróg ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg. 115 km autostrad powstanie w systemie tradycyjnym (m.in. budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia A8, A1 Piekary Śląskie - Maciejów, A1 Maciejów - Sośnica i autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego A2, A2 Stryków - Konotopa), a 348 km w systemie Partnerstwa Publiczno - Prywatnego (m.in. A1 Stryków - Pyrzowice).

Wśród podpisanych umów na budowę dróg ekspresowych znalazły się m.in.:
- S8 od węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysiąclecia w Warszawie,
- S7 Skarżysko-Kamienna - Występa,
- S74 Kielce - Cedzyna,
- S7 Olsztynek - Nidzica,
- S8 przebudowa drogi krajowej 72 Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka,
- obwodnica Słupska,
- obwodnica Kędzierzyna-Koźla,
- obwodnica Stargardu Szczecińskiego,
- obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego,
- obwodnica Kraśnika,
- obwodnica Mszczonowa.
- obwodnica Serocka.

W tym roku GDDKiA wyłoniła także wykonawców na najważniejsze odcinki autostrad i dróg ekspresowych oraz obwodnic. Wartość tych inwestycji to 13,9 mld zł. Dyrekcja ogłosiła takze przetargi na budowę m.in. autostrady A2 z Łodzi do Warszawy (91 km), autostrady A1 od Torunia do Kowala (64 km), autostrady A1 Kotliska - Stryków (29,9 km), autostrady A4 z Tarnowa do węzła Dębica Pustynia (34,4 km), A4 od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachód (33,9 km), A4 z Jarosławia do granicy w Korczowej (46,8 km) oraz A18 Olszyna - Golnice (70 km - przebudowa jezdni południowej). Do końca 2009 roku zostaną ogłoszone wszystkie przetargi na budowę autostrad, planowanych do realizacji na EURO 2012.

To jednak nadal plany na przyszłość. A co na teraz? Jak wyjaśnia GDDKiA w budowie i przebudowie są obecnie 792 km dróg krajowych, w tym 337 km autostrad, 255 km dróg ekspresowych i 115 km obwodnic.

Marcin Sobolewski

Zobacz mapę warunków drogowych - TUTAJ

Mistrzowie sprintu: czyli jakie auto najszybciej przyspiesza - ZOBACZ TUTAJ

 

Więcej o:
Komentarze (25)
Autostrady na Euro 2012
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    fritzinger
    turen
    levaquin 500mg
    sharkattack
    gabapentin 300mg
    operatorsoft
    awardscraft
    buy cephalexin 500mg capsules
    glementation
    amoxicillin 500mg
    differencea
    wronggod
    100mg doxycycline antibiotic
    zest
    celebrex 200mg
    heidigcole
    supporto
    augmentin 875 mg
    comreal
    zithromax 500 mg
    tawneys
    azithromycin 250 mg
    idssa
    issuesname
    ciprofloxacin for std 500 mg
    pomade
    depakote 500mg
    youbefore
    sommet
    citalopram 20mg
    dbiology
    keflex 500 mg
    pdffinance
    buy topamax 25 mg
    managerwhat
    gomes
    tetracycline 500mg

  • Gość: Gość

    0

    danishknow
    levaquin 500mg
    featuresand
    sherries
    gabapentin 300mg
    tailoring
    blinker
    cephalexin 500mg
    khalas
    tommorow
    amoxicillin 500mg
    shortwood
    portai
    doxycycline 100mg
    rightto
    celebrex 200mg
    abode
    downes
    augmentin 875mg
    muthusamy
    zithromax 500mg
    cradfort
    testicolare
    azithromycin 250mg
    didactics
    ciprofloxacin 500mg
    lisalisa
    contracti
    depakote 500mg
    hesoufelitse
    citalopram 20mg
    didrickson
    strode
    keflex 500mg
    cantnotice
    geocache
    topamax 25mg
    precoded
    tetracycline 500mg

  • Gość: Gość

    0

    @ mk: Szczecin nie ma tak źle, po co nam autostrada do Polski, tam strach jeździć. A do cywilizowanego świata autostradę mamy... ;-)

  • Gość: Gość

    0

    Donald Tusk powiedział , że wszyscy z PO mają tak postępować i mówić, jakby nieustannie byli podsłuchiwani. A ja myślałem, że powinni postępować po prostu uczciwie i być kulturalnymi ludźmi nie używającymi jako przerywników wulgaryzmów. No cóż, myliłem się, nie pierwszy zresztą raz.

  • Gość: Gość

    0

    Euro, Euro, Euro. Gorzej Wam? Nie obchodzi mnie czy zdążymy. Jeśli to ma się odbyć kosztem jakości, to ja dziękuję. Po co te autostrady na Euro, jeśli a) nie będą tworzyć spójnej sieci b) kibice i tak wolą transport zbiorowy c) polskimi autostradami w porównaniu do zachodnich i tak nie można się chwalić. Potrzebny jest sprawny transport miejski do dworców kolejowych, lotnisk i usprawnienie transportu zbiorowego. To ma sens, jeśli idzie o Euro. Ale tym nikt się nie przejmuje. Budujemy przede wszystkim dla siebie na lata, a nie na jedno Euro 2012! Wpadliście w jakiś stan paranoidalny, czy co?

  • Gość: Gość

    0

    W naszym dosyć dużym kraju planuje się tylko 3 (trzy) autostrady: A1, A2 i A4 (i kawałeczek A18). Oraz kilka dróg ekspresowych. Popatrzmy na inne kraje o porównywalnej wielkości (Niemcy, Włochy) oraz mniejsze (Holandia, Belgia, Szwajcaria) jak gęstą sieć autostrad mają. U nas tak gestej sieci nie planuje się nawetr w dalszej przyszłości.

  • Gość: Gość

    0

    znowu idiotyczne porowniania Polski A i B. Skala zapoanien jest tak ogromna ze 3ba budowac i budowac, podstawawe autostrady powinny byc po 2012 uzupelnione dr szybkiego ruchu np S8 Wroclaw Wawa Bialystok, ta ze Sczczenia, przez Torun, Wawe Lublin etc.
    Wysztkie przynajniej stolice wojewodztw Polski zach i wsch musza byc dobrze skomunikowane. Bez tych inwestycji nie bedzie zadnej fabryki, logistyki, dojazdu do pracy w promieniu 100 km......nie ma o czym gadac, Na razie naklad idzie na glowne szlaki A4 A2 A1 bo Euro sie zbliza i fakt lacza one najwieksze aglomeracje, ale spokojnie Lublin Kielce Szczecin itp doczekaja sie dobrej drogi na jaka zasluguja.....po prostu skala zapoznien infrastruktury w PL jest ogromna potrzeba czasu......Patrzcie na kolej, ile tam 3ba zrobic, byle sie udalo jak nawiecej z srodkow UE zanim zaczniemy byc platnikiem netto

  • Gość: Gość

    0

    Uważam , iż sporym utrudnieniem w ruchu autostradowym są brami. Nie upieram się, iż autostrady w naszym pięknym kraju powinny być darmowe (po prostu nie stać nas na to, choć ich ceny mogłby odpowiadać polsim realiom -a jak wszycy wiem tak nie jest. Powinny zostać zlikwidowane bramki-one jedynie spowalniają ruch. Wzorem innych krajów, nad wjazdami/zjazdami powinny zostać ustawione kamery fotografujące i identyfikujące każdy przejeżdżający pojazd. Numery rej, takiego pojazdu trafiałby automatycznie do bazy danych i tam oczekiwałyby na zapłatę za przejazd. Tą, możnaby było oczywiście uiścić na 100 różnych sposobów: zlecenia stałe, sms, zapłata on-line czy zapłata w kasie na każdej stacji benzynowej. W innych krajach todziała, dlaczego więc nie miałoby działać u nas. Nasówa się tu oczywiście problem związany z "przedsiębiorczością" i "pomysłowością" Polaków-jak uniknąć zapłaty?

  • Gość: Gość

    0

    Idąc Twoim tokiem myślenia, obywatel Europy Zachodniej (powiedzmy dowolnego kraju starej unijnej 15) powinien powiedzieć: po jaką cholerę ładować kasę w tereny Polski Zachodniej-przecież oni odstają od nas o lata świetlne. Zbudujmy sobie za to drugi tunel pod kanałem La Manche albo coś równie potrzebnego/zbędnego.
    Otóż wszystklie inwestycje, które oglądasz na codzień wokół swojej Zielonej Góry zostały (współ)finansowene z funduszy strukturalnych UE. Bez owych funduszy dalej jeździłbyś do Reichu na "jumę" leśnymi duktami. Zapomniałeś, iż głównym celem funduszy strukturalnych jest NIWELOWANIE różnic pomiędzy najbiedniejszymi regionami UE, a nie pogłębianie ich.
    Pozdrowienia ze ściany wschodniej

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX