Ten wielozadaniowy myśliwiec szybko zrobił zawrotną karierę, przekładającą się na liczbę wyprodukowanych egzemplarzy, sięgającą do roku 2007 ponad czterech tysięcy sztuk . Głównym producentem maszyny jest obecnie koncern Lockheed Martin. Samolot jest wciąż udoskonalany i unowocześniany i stanowi podstawę nie tylko Amerykańskich Sił Powietrznych, ale też blisko 25 krajów , w tym także Polski.
Myśliwce F16 na polskim niebie
Pierwsze "Jastrzębie" dotarły do naszego kraju w 2006 roku, a docelowo ma ich być 48 , wszystkie w wersji Advanced Block 52 . Większość z nich to jednomiejscowe F-16C , mniejszą ilość stanowią dwumiejscowe szkoleniowe F-16D . Samoloty F-16 cechuje jednosilnikowa konstrukcja, z trapezowym skrzydłem i cyfrowym czynnym układem sterowania. Wersja Advanced Block 52 posiada radarowy system kierowania ogniem . Polski F-16 posiada także system namierzania celu z wykorzystaniem podczerwieni PANTERA . Dodatkowo w hełmie pilota zamontowany jest system celowniczy , który znacząco ułatwia pracę pilota. Kabina wyposażona została w najnowsze rozwiązania techniczne tak, aby pilot mógł realizować nawet najtrudniejsze zadania. Ponadto ta wersja została wyposażona w oddzielne konforemne zbiorniki paliwa, znacznie zwiększające zasięg maszyny oraz w system umożliwiający tankowanie paliwa w powietrzu. Nasz Jastrząb jest więc najbardziej zaawansowanym samolotem myśliwskim F-16 w Europie.
APG-68(v)9 o wielu trybach pracy. Pozwala on na precyzyjne wykrywanie celu z większej odległości i umożliwia optymalne wykorzystanie najbardziej zaawansowanej środków bojowych typu powietrze-powietrze i powietrze-ziemia.
W Góraszce zobaczymy dwie maszyny tego typu w pokazie dynamicznym .