Moglibyśmy kupować więcej

Wstępne wyniki opracowane na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wskazują, że w maju zarejestrowano 22 476 samochodów osobowych

Liczba rejestracji zmniejszyła się na przestrzeni roku o 2,73% (-631 sztuk), a w porównaniu do kwietnia tego roku- wzrosła o 1,60% (+353 sztuk). Łącznie od początku roku liczba zarejestrowanych aut osobowych i osobowych z homologacją ciężarową osiągnęła poziom 113 165 samochodów osobowych, o 4,88% (-5 962 sztuk) niższy w porównaniu do wyniku z analogicznego okresu roku ubiegłego. Niewielki wzrost liczby rejestracji aut w maju nie powstrzymał jednak trendu spadkowego obserwowanego w odniesieniu do wyniku skumulowanego za pięć miesięcy tego roku w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku. Od stycznia do maja 2011 roku zarejestrowano 113 165 samochodów osobowych i osobowych z homologacją ciężarową, o 4,88% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Skoda GreenlineSkoda Greenline fot. Marcin Lewandowski Zobacz jak jeździ ekologiczna Skoda

Przewidywany znaczny spadek rejestracji samochodów osobowych z homologacją ciężarową, czyli tzw. "kratek" po raz kolejny znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. W gronie piętnastu najpopularniejszych marek siedem (Opel, Renault, Hyundai, Nissan, Citroen, Chevrolet oraz Suzuki) wykazało wzrost tegorocznej sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przy czym tylko 1 z nich (Opel) znajduje się w pierwszej piątce na liście rankingowej. Najpopularniejsze marki w 2011 roku: 1. Skoda (13 506 sztuk) 2. Opel. (9 320 sztuk) 3. Toyota (8 737 sztuk)

Jak informują dealerzy sprzedaż aut osobowych dla klientów indywidualnych jest poniżej oczekiwań i zakładanych prognoz. Aktualny potencjał polskiego rynku szacowany jest na poziomie 450-500 tysięcy nowych rejestrowanych aut rocznie. Ze względu na częste zmiany w przepisach, populizm i brak wizji rozwoju rynku, potencjał ten jest sztucznie ograniczany. Na zbliżenie się liczby rejestrowanych aut w ciągu roku do potencjału potrzeba będzie paru lat.

Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFlexOpel Corsa 1.3 CDTi ecoFlex fot. Marcin Sobolewski Zobacz jak jeździ Opel Corsa z oszczędnym dieslem

Import samochodów używanych Rynek importowanych aut używanych spadł w porównaniu do kwietnia 2011 roku oraz maja 2010 roku. W maju zarejestrowano 58 148 samochodów osobowych, tj. o 1,17% mniej niż w kwietniu i o 9,74% mniej niż w maju 2010 roku. Od początku roku zarejestrowano już 267 437 sztuk samochodów osobowych z importu, czyli o 7,65% mniej (- 22 157 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Obserwowany spadek to w głównej mierze efekt kursu złotego oraz - w nieco mniejszym stopniu - wysokie ceny paliw. Przy utrzymaniu obecnego tempa importu do końca roku Polacy powinni sprowadzić około 700 tys. samochodów używanych. Wśród sprowadzonych w 2011 roku aut najwięcej jest w wieku powyżej 10 lat, które stanowią 47,39% wszystkich sprowadzonych do Polski samochodów. Auta w wieku od 4 do 10 lat stanowiły 44,16% importu, natomiast samochody najmłodsze w wieku do 4 lat zaledwie 8,45% importu. W rankingu najchętniej sprowadzanych do Polski samochodów używanych liderem niezmiennie pozostaje Volkswagen. Od początku roku zarejestrowano już 45 057 aut tej marki, o 14,03% mniej niż w analogicznym okresie 2010. Wice liderem pozostaje Opel z wynikiem na poziomie 31 207 sztuk, co oznacza spadek o 12,59%. Kolejne miejsca zajmują Renault, Ford, Audi, Peugeot, SEAT, BMW i Toyota.

mkm, źródło: Samar, Centralna Ewidencja Pojazdów

Zobacz także:

Skoda Fabia i Octavia w nowych, rodzinnych wersjach

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

Skoda Fabia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA