W Tychach ruszyła produkcja Ypsilona

Tyskie zakłady Fiata pełną parą ruszyły produkcją małej Lancii. Do końca roku z fabryki wyjechać ma 50-60 tys. Ypsilonów

Lancia ypsilon to trzeci nowy model samochodu, którego produkcja rozpoczęła się w Tychach w ciągu minionych czterech lat. Wcześniej rozpoczęto wytwarzanie Fiata 500 i nowego Forda Ka - na mocy porozumienia z koncernem Forda.


Rozdajemy kursy bezpiecznej jazdy

Pierwsze próbne egzemplarze nowej lancii wyprodukowano w Tychach jesienią ubiegłego roku, kolejne egzemplarze testowe zjeżdżały z linii produkcyjnej zimą i wiosną. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku powstało ok. 100 sztuk nowego modelu - teraz produkcja nabrała seryjnego, masowego charakteru. Łączne nakłady związane z rozpoczęciem produkcji Ypsilona wyniosły ok. 1,8 mld zł w Polsce i za granicą. Do końca roku z taśmy powinno zjechać ok. 50-60 tys. egzemplarzy małej Lancii. W przyszłym roku produkcja sięgnąć ma 100-120 tys. sztuk.

Maluch dostępny będzie wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Przeciwników tego rozwiązania powinien uspokoić fakt, że projektanci zrobili wszystko, by ukryć dodatkową parę drzwi. Auto, zbudowane na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata 500, mierzy 384 cm długości, 167 cm szerokości i 151 cm wysokości. Zwiększony rozstaw osi (z 230 do 239 cm) pozwolił wygospodarować więcej przestrzeni dla osób podróżujących z tyłu. Jak można przeczytać w informacji prasowej, miejsca jest więcej także dzięki zastosowaniu cieńszych oparć foteli.

Ypsilon oferowany będzie z trzema silnikami do wyboru: dwoma benzyniakami i jednym turbodieslem. Gamę otwierać będzie dobrze znane, wolnossące 1.2 rozwijające moc 69 KM. Nieco więcej, bo 85 KM oferować będzie filigranowy, turbodoładowany TwinAir o pojemności 0,9 l. Zwolennicy silników wysokoprężnych "skazani" będą na jedynego w gamie diesla - nowego, 95-konnego MultiJeta II o pojemności 1,3 l. W trosce o środowisko naturalne oraz portfel właściciela, wszystkie silniki standardowo wyposażone będą w system Start&Stop.

Lancia przygotowała jeszcze jedną opcję silnikową. Klienci będą mogli zamówić auto wyposażone w benzynowe 1.2 i fabryczny układ zasilania gazem LPG.

Jak przystało na malucha aspirującego do bycia "premium", oprócz świetnych materiałów wykończeniowych Ypsilon zachwycać ma również bogatą listą wyposażenia. W zależności od wersji, na pokładzie będzie można znaleźć m.in. 16-calowe obręcze aluminiowe, ksenonowe reflektory, 500-watowy system audio, automatyczną klimatyzację czy tempomat. Automatyczny system Magic Parking pomoże wcisnąć się w miejsce parkingowe o zaledwie 80 cm dłuższe od auta, a Smart Fuel umili operację tankowania auta.

Bartosz Sińczuk/PAP

ZOBACZ TAKŻE:

Lancia Ypsilon od Versace

Nowa Lancia Thema z bliska | Wideo

Lancia Ypsilon - ogłoszenia

Więcej o: