Strefa 30 - wprowadzać czy nie?

Kraków, Wrocław, Gdańsk już mają swoje strefy Tempo 30. W Poznaniu po konsultacjach społecznych radni zdecydują, czy nie pójść w ich ślady. Zdania mieszkańców są podzielone

Do czerwca ścisłe centrum Poznania pomiędzy ulicami Solną, al. Marcinkowskiego, Św. Marcin i al. Niepodległości ma się zamienić w strefę tempo 30. To oznacza ograniczenie prędkości do 30 km na godz., czyli prędkości bezpiecznej dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo na ośmiu jednokierunkowych ulicach drogowcy chcą wytyczyć kontrapasy dla rowerzystów, które umożliwiają im jazdę pod prąd. Podobne rozwiązania są standardem w centrach zachodnich europejskich miast, w Polsce wprowadziły je już Kraków, Wrocław i Gdańsk.

Właśnie skończyły się internetowe konsultacje poznańskiego projektu strefy. - Dostaliśmy ponad 40 maili, większość z nich krytycznych wobec projektu - mówił w poniedziałkowe popołudnie Andrzej Billert z Zarządu Dróg Miejskich. Kiedy wczoraj wieczorem tekst na ten temat pojawił się na portalu "Gazety", rowerzyści przestraszyli się, że pod presją kierowców ZDM zrezygnuje ze strefy. Na portalu Facebook i przez SMS-y i nawoływali do wysyłania drogowcom pozytywnych opinii na temat projektu. - Tuż przed końcem zbierania opinii dostaliśmy bardzo dużo pozytywnych maili na temat strefy. Teraz będziemy analizować wszystkie głosy zebrane w ramach konsultacji - mówi Billert.

Podobnie jak w Poznaniu, u nas też kierowcy protestują przeciwko uspokajaniu ruchu w centrum i zamykaniu ulic dla aut. Ale z czasem widzą, jakie pozytywne efekty to przynosi - mówi Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy

Całe historyczne centrum Gdańska jest objęte strefa tempo 30, drogowcy wytyczyli tam kontrapasy i wprowadzili równorzędność skrzyżowań. - Protesty pojawiły się po wprowadzeniu tego rozwiązania. Były mniejsze, niż się spodziewaliśmy, tylko trochę złorzeczenia na internetowych forach, które szybko ucichło. Niezadowoleni zobaczyli, że nie stała się żadna tragedia - mówi Dariusz Wołodźko z biura prasowego Urzędu Miasta w Gdańsku.


Cały artykuł na poznan.gazeta.pl


Noga z gazu! Obowiązuje 30 km/h

Więcej o:
Komentarze (6)
Strefa 30 - wprowadzać czy nie?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    Oceniono 4 razy 4

    Strefa 30 to podstawa w miastach cywilizowanych krajów, świetnie, że zaczynają robić to u nas. A jak chcecie sobie chojraki poszaleć, to jedźcie na autostradę.

  • Gość: GoĹ?Ä?

    0

    BBJnhW , [url=http://bwqonnxohkuy.com/]bwqonnxohkuy[/url], [link=http://ylhoksftqfki.com/]ylhoksftqfki[/link], fwxzyphwyujb.com/

  • Gość: GoĹ?Ä?

    0

    n4CKlF fjiupchlnddi

  • Gość: GoĹ?Ä?

    0

    Brilliance for free; your parntes must be a sweetheart and a certified genius.

  • Gość: Gość

    Oceniono 3 razy -3

    najpierw drogi i warunki a potem, nakazy i zakazy NIE!

  • Gość: Gość

    Oceniono 4 razy -4

    dla tej głupoty mówię zdecydowane nie!!!
    Takie ograniczenie prędkości jest absurdem, ani nie poprawi bezpieczeństwa, a dla ludzi parających się usługami to ogromna strata czasu i zarobków ale co to obchodzi darmozjadów urzędasów i pseudo radnych. Zamiast tych pomysłów lepiej niech zajmą się stanem dróg - ulic by miały odpowiednią nawierzchnię i chodniki dla pieszych, i niewpuszczanie do miasta tzw. TIR-ów oraz taką organizacją ruchu by był płynny -bez korków. A tak to może cofnijmy się do kamienia lizanego!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX