Trasa S8 - będą poprawki

Najdroższa droga w Polsce, oddana niedawno trasa ekspresowa S8 na terenie Warszawy atakowana jest z każdej strony i uważana za bubel i fuszerkę. GDDKiA przyjrzy się jej dokładniej

Trasa S8 na terenie Warszawy to najdroższa trasa w Polsce. 10,4 km kosztowało aż 2,27 mld zł. Wychodzi 218 mln zł za kilometr. Kontrakt zgarnęło konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Warbudu i Mostostalu Warszawa.

Nadzór GDDKiA wykrył, że prace zrealizowane przez wykonawcę nie zostały przeprowadzone należycie i muszą być poprawione. Główne zastrzeżenia dotyczyły m.in. zbyt niskiej zawartości asfaltu, pęknięć w barierach oddzielających jezdnie oraz osuwających się nasypów.

Przejechaliśmy trasę S8 w obie strony jadąc z prędkością ok. 60 km/h, ale żadnych dziur, czy pęknięć nawierzchni nie zauważyliśmy - redakcja

Prasa i mieszkańcy także nie pozostawili na trasie S8 suchej nitki (zobacz tutaj). Oprócz niedoróbek wytkniętych przez GDDKiA doszły spękania nawierzchni i pojawiające się w niej dziury.

Trasa została odebrana warunkowo i oddana kierowcom z uwagi na potrzeby komunikacyjne stolicy, ale wykonawca będzie musiał usunąć wszystkie uchybienia, do jakich doszło z jego winy. GDDKiA zastrzegła sobie roczne prawo zgłaszania wykonawcy ewentualnych nowych usterek, które mogą pojawiać się już po otwarciu drogi.

Jeżeli w ramach kolejnych przeglądów ujawniane będą kolejne usterki, okres przeglądów i zgłaszania wad wykonawcy koniecznych do szybkiego usunięcia na jego koszt zostanie wydłużony. W takiej sytuacji możliwe będzie również wprowadzenie potrąceń dla wykonawcy, czyli wypłata mniejszych pieniędzy za zrealizowane prace.

Równocześnie prowadzone będą wspólne badania techniczne GDDKiA i wykonawcy. Brane jest również pod uwagę wydłużenie gwarancji dla tego odcinka S8 z dwóch do pięciu lat.

mjl, źródło: GDDKiA, Gazeta.pl


Ranking najgorszych dróg w Polsce


Szklane drogi przyszłości


"Czarne punkty" już nie robią wrażenia

Więcej o: