VW w dół, BMW w górę

W Polsce listopad był najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży nowych samochodów od 2004 roku. W Europie sukces odniosły Renault i BMW, ale zmniejszyło się zainteresowanie samochodami Volkswagena    

Zgodnie z danymi Samaru w listopadzie sprzedano w Polsce aż 33 918 nowych aut osobowych. To najlepszy wynik miesięczny, licząc od kwietnia 2004 roku. Na rynku światowym duży wzrost odnotował koncern BMW. W listopadzie sprzedali 129 014, co oznacza wzrost aż o 19,8%. Łącznie od początku bieżącego roku nabywców znalazło już 1 319 827 egzemplarzy marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce, to o 13,5% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego. W całym roku ubiegłym koncern zanotował wynik na poziomie 1 286 310 sztuk. Kluczowa marka BMW osiągnęła w listopadzie sprzedaż na poziomie 108 187 samochodów osobowych (+19,7%). Dzięki temu wynik skumulowany, liczony od początku bieżącego roku, to już 1 108 715 sztuk (+15%). Natomiast w Europie BMW odnotowało w tym roku wzrost sprzedaży o 6,3 proc. Inne marki premium miały również wzrosty, ale niewielkie (Mercedes +0,5 %; Audi +1%).

Jak wynika z danych firmy JATO w Europie cztery marki z czołowej listy Top-10 osiągnęły w listopadzie wynik sprzedaży lepszy niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej:

- Opel/Vauxhall: czwarta pozycja w zestawieniu (+3,8%)

- BMW: ósma pozycja w zestawieniu (+17,9%)

- Mercedes-Benz: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+5,6%)

- Audi: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+3,1%)

Jako lider rynku europejskiego w listopadzie, marka Volkswagen sprzedała nieco ponad 117 800 nowych samochodów, a więc o 13% mniej niż rok wcześniej.

W ujęciu narastającym od początku roku na liście Top-10 rynku europejskiego firm pięć firm osiągnęło wynik lepszy niż rok wcześniej:

- Renault: druga pozycja w zestawieniu (+5,5%)

- Peugeot: czwarta pozycja w zestawieniu (+1,7%)

- Audi: ósma pozycja w zestawieniu (+1%)

- BMW: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+6,3%)

- Mercedes-Benz: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+0,5%)

Wynik sklasyfikowanego na pierwszym miejscu Volkswagena daje spadek wolumenu w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku o 6,3%.

W listopadzie wynik sprzedaży dla całego rynku europejskiego to łącznie  1 094 293 egzemplarzy (-7%), a narastająco od początku bieżącego roku 12 666 595 sztuk (-4,8%).

Tymczasem na polskim rynku już dawno nie sprzedano tyle samochodów osobowych, co w listopadzie. Wg. Samaru omawianym okresie klientów znalazło 33 918 nowych aut, a więc o prawie 25,9% więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Dodajmy, że wynik listopadowy to najlepszy miesięczny rezultat sprzedaży nowych aut osobowych w Polsce, licząc od kwietnia 2004 roku (45 069 sztuk), a więc "na moment" przed przystąpieniem naszego kraju do Unii Europejskiej.

Oto marki plasujące się na liście Top-10, które w listopadzie zwiększyły sprzedaż w stosunku rok do roku:

- Skoda: pierwsza pozycja w zestawieniu (+9%)

- Opel: druga pozycja w zestawieniu (+61,1%)

- Ford: trzecia pozycja w zestawieniu (+29,1%)

- Volkswagen: czwarta pozycja w zestawieniu (+15,4%)

- Toyota: piąta pozycja w zestawieniu (+40,8%)

- Renault: siódma pozycja w zestawieniu (+20,4%)

- Hyundai: ósma pozycja w zestawieniu (+31,9%)

- Kia: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+77,2%)

- Citroen: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+88,5%)

W okresie styczeń-listopad sprzedano w Polsce łącznie 297 600 nowych samochodów osobowych, czyli o 2,02% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Oto marki plasujące się na liście Top-10, które w okresie styczeń-listopad zwiększyły sprzedaż w stosunku rok do roku:

- Volkswagen: druga pozycja w zestawieniu (+0,7%)

- Opel: szósta pozycja w zestawieniu (+8,7%)

- Renault: siódma pozycja w zestawieniu (+9,8%)

- Kia: ósma pozycja w zestawieniu (+11,5%)

- Hyundai: dziewiąta pozycja zestawienia (+16,1%)

- Peugeot: dziesiąta pozycja zestawienia (+13,6%)

ZOBACZ TAKŻE:

Rząd USA zagłuszy komórki w autach?

Sprawdzą prywatne fotoradary

Samochody: Volkswagen Vento - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA