Paryż 2010 | Zachwyty i rozczarowania

Podsumowując tegoroczne targi chcemy podzielić się emocjami jakie nam towarzyszyły w Paryżu

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinie

NASZE ZACHWYTY

Audi Quattro

Audi Quattro

Audi przygotowało niespodziankę dla fanów obchodzącego 30-te urodziny modelu Quattro. Ten samochód zrewolucjonizował rajdy samochodowe. Nowe wcielenie podobnie jak protoplasta ma pod maską 5-cylindrowe serce, wspomagane przez turbosprężarkę. Z 2,5 litra udało się wykrzesać moc 408 koni i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi Quattro m.in. dzięki niskiej masie (zaledwie 1300 kg) osiąga pierwszą setkę po 3,9 s. Do budowy posłużyła skrócona o 15 cm platforma Audi RS5. Trudno nie przyjąć pozytywnie nawiązań do samochodów, o których pamięta się przez tak wiele lat.  

Mini Countryman

Mini Countryman WRC

Cieszy nas również, że Mini znajduje kolejny pomysł, by pozytywnie zapisać się w historii. Właśnie pokazało rajdową wersję Countrymana, który obwiesza światu wiadomość, że będzie w przyszłym sezonie rywalizował z najlepszymi rajdowymi samochodami świata.

Citroen DS4

Citroen DS4

Citroen również bardzo stara się wbić w naszą pamięć i znalazł na to dobry sposób. Choć do historii nawiązuje głównie nazwą to pomysł na wznowienie wersji DS3 i pokazanej w Paryżu DS4 bardzo nam się spodobał. Ostatnie nowości francuskiej marki udowadniają, że deklaracje o awansie do klasy premium nie są rzucane na wiatr.     

Peugeot 508

Peugeot 508

Wreszcie! Francuzi wracają do gry w klasie średniej. Nie udało się z 607 może z 508 będzie lepiej. Auto ma zastąpić w ofercie popularną 407-kę, choć pozycjonowane jest wyżej. Do klasy premium sporo jej jeszcze brakuje. Sądząc po stylizacji nadwozia można przypuszczać, że auto cieszyć się będzie sporym zainteresowaniem. Jest duże, przestronne i dobrze wykonane. Teraz to już tylko kwestia ceny.


NASZE ROZCZAROWANIA


VW Passat

VW Passat

Do jednego z największych rozczarowań tegorocznych motoryzacyjnych targów w Paryżu przyczynił się VW. Nie chodzi o to, że Passatem jest coś nie tak, ale oczekiwania daleko rozminęły się z tym co zobaczyliśmy. Zwiodły nas zdjęcia z przecieków, które sugerowały, że w Paryżu zobaczymy całkiem nową generację niemieckiego bestsellera. Okazało się Passat przeszedł jedynie głęboki lifting. Z zewnątrz zmiany są bardzo duże, ale pod nową powłoką kryje się stara konstrukcja. Kiedy otworzyliśmy drzwi i zajrzeliśmy do środka zobaczyliśmy niezmienione wnętrze. Wytłumaczenie jest dość jasne. Od momentu wprowadzenia do produkcji obecnej generacji Passata minęło dopiero 5 lat i to jeszcze za wcześnie na nowy model. A na dodatek to najlepiej sprzedający się Passat w historii.  

Toyota Verso

Toyota Verso

Kolejny samochód, który nas nie zachwycił to Toyota Verso. I tu również rozczarowanie dotyczyło wnętrza, a dokładniej jakości materiałów z jakich zostało wykonane. Przecież to pierwsze wrażenie często decyduje o wyborze konkretnego samochodu. Ciekawe czy decyzja o dopuszczeniu taniego wnętrza do produkcji to efekt chłodnej kalkulacji czy zaniedbanie.

Renault Latitude

Renault Latitude

Najnowszy sedan spod znaku Renault nie zachwyca urodą, za to ceną owszem. We Francji wyceniono go na sporo ponad 30 tys. euro, czyli jakieś 120 tys. zł. Kanciaste nadwozie zaskakuje, ale niestety negatywnie. Klienci tego segmentu nie lubią tak odważnych linii. Jak na tak duże auto, miejsca w środku też nie ma zbyt wiele. Na szczęście miękki tworzywa mogą poprawić samopoczucie przyszłych klientów.


OSOBLIWOŚĆ

Alfa 8C Spider

Alfa 8C Spider

Ile można? Od kilku lat na stoisku Alfy pojawia się ten sam samochód. Włosi mają chyba rację, bo choć 8C nie jest nowością już wiadomo, że będzie wyglądał świeżo nawet za 20 lat.


Więcej o nowościach z Paryża - ZOBACZ TUTAJ

ZOBACZ TAKŻE:

Zonda HH... to nie żart - ZOBACZ TUTAJ

Gorące Ferrari do serwisów - ZOBACZ TUTAJ

Szczepan Mroczek, Juliusz Szalek

Więcej o: