SsangYong od grudnia oficjalnie

Marka wraca na polski rynek za sprawą belgijskiej firmy Alcopa. Mocnym otwarciem ma być nowe Korando. Oficjalne ceny poznamy w grudniu, ale już wiadomo, że nie będzie tanio

Koreański SsangYong wraca na rynek europejski po bankructwie firmy i wykupieniu przez Indyjskiego producenta samochodów Mahindra & Mahindra . Marka będzie reprezentowana w Polsce przez nowego importera - SsangYong Motors Polska. To filia belgijskiej Grupy Alcopa, która od trzech lat importuje do Polski Isuzu D-Max.

Alcopa prowadzi dystrybucję marki SsangYong w Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Holandii i Szwajcarii. Importuje także do Europy inne marki samochodów i motocykli. Rocznie sprzedaje ponad 40 tys. aut.

Mamy wielkie zaufanie do marki SsangYong. Zarząd tej firmy składa się z ludzi bardzo doświadczonych, o szerokiej wiedzy w zakresie dystrybucji samochodów na skalę międzynarodową. Planowana współpraca z firmą Mahindra&Mahindra otwiera szerokie perspektywy rozwoju oraz tworzenia nowych samochodów. Alcopa posiada szeroką wiedzę w dziedzinie importu oraz sprzedaży detalicznej wielu różnych marek, co zapewnia solidny fundament dla działań w Polsce. W chwili obecnej prowadzimy intensywne prace mające na celu rozpoczęcie dystrybucji w Polsce. Rozwój sieci dealerskiej w pierwszym okresie skupimy na dotychczasowych dealerach SsangYong, ale szukamy także innych firm z branży samochodowej, które pomogą nam dalej rozwijać tę markę w Polsce - mówi Jacek Witkowski, dyrektor generalny operacji Alcopy w Polsce.

Na początek autoryzowanych salonów SsangYonga ma być około dziesięciu. Nie będą to najprawdopodobniej jednak ci sami przedstawiciele co w przypadku Isuzu.

Marka do gry wraca nowym Korando. Auto zostało zbudowane na nowej płycie podłogowej w oparciu o silniki koreańskiej konstrukcji. Stylistyka pojazdu opracowana została przez włoskie Giugiaro. Na początku auto dostępne będzie tylko w wersji turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 175 KM. Dopiero w przyszłym roku pojawi się słabszy silnik wysokoprężny i silnik benzynowy.

Klienci od samego początku będą mogli jednak wybierać spośród trzech wersji wyposażenia i dwóch wersji napędu - na cztery lub na dwa koła.

Oficjalne ceny nie są jeszcze znane, ale jak wynika z informacji SsangYong plasuje Korando na poziomie koreańskiej konkurencji. Najtańsze wersje Kii Sportage i Hyundai ix35 z silnikami diesla to wydatek 83 tys. i 94 tys. zł. Cena za Korando z pewnością przekroczy więc 80 tys. zł.

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Opel Astra Sports Tourer | Galeria - ZOBACZ TUTAJ

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinie

Więcej o:
Copyright © Agora SA