Trzy lata temu Audi zaczęło zastępować pompowtryskiwacze systemen common rail. Dziś przyszedł czas na Skodę. Choć nie jeździliśmy jeszcze Superbem z nowym silnikiem już wiemy, auto po zmianie auto będzie cichsze i to jest najbardziej odczuwalna zmiana. Oraz nieznacznie oszczędniejsze. Nowy silnik będzie dostępny z 6-stopniową ręczną skrzynką lub DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5. Cena nie zmienia się. Po Superbie common rail trafi do Octavii. Flagowa Skoda z nowym silnikiem 2.0 TDI osiąga prędkość maksymalną 208 km/h, do setki dobija w w 10,1 sekundy i zużywa wg producenta 5,4 l paliwa na 100 km. Nowy diesel w porównaniu z poprzednikiem emituje mniej spalin - wartość emisji CO2 wynosi 143 g/km (poprzednik: 155 g/km).
Szczepan Mroczek
Dlaczego Polacy nie lubią Skody - ZOBACZ TUTAJ