Fiat: MultiAir podbija świat

Wiadomo już oficjalnie, że najmniejszy silnik MultiAir o pojemności 0,9 l znajdzie się pod maską Fiata 500.  Nowa technologia trafi również do Ameryki

Fiat 500 produkowany w polskich zakładach zyska nową opcję. Pod jego maskę trafi najmniejszy, dwucylindrowy silnik wykonany w technologii MultiAir (więcej na jej temat znajdziesz tutaj ) o pojemności 0,9l. Dzięki turbodoładowaniu osiąga moc 80 lub 105 KM. Nie jest wykluczona także produkcja wolnossącej wersji o mocy 65 KM zasilanej gazem CNG.

Ten silnik trafi nie tylko do modelu 500, ale także do Pandy i Punto Evo jako podstawowe jednostki zapewniające niskie spalanie.

Większy silnik 1.4 FIRE MultiAir wyemigruje do Ameryki. Chrysler wyda prawie 180 mln dolarów na wdrożenie go do produkcji w swoich zakładach w Meksyku. Produkcja ma się rozpocząć w 2011 roku i wynosić do 100 tys. jednostek rocznie. Będzie ona stosowana w 500-ce montowanej u południowego sąsiada USA.

Duże silniki V6 i V8 stosowane przez Chryslera będą w przyszłości zastępowane mniejszymi jednostkami, które także otrzymają technologię MultiAir.

Marcin Lewandowski                                                                               Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

ZOBACZ TAKŻE:

1500 KM za milion zł na torze Poznań - ZOBACZ TUTAJ

Wyjeżdżasz na święta? Zaplanuj swoją podróż

Samochody: Fiat 500 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.