Pierwsze SUV-y , które otrzymały legendarną literkę M, modele X5 i X6 trafią do polskich salonów po wakacjach. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy podstawowa wersja BMW X6 M ma kosztować 480 tys. zł. W zbliżonej cenie będzie można kupić X5 z literką M.
Pod maską obu modeli drzemie nowe podwójnie doładowana widlasta ósemka o pojemności 4,4 litra i mocy 555 KM (680 Nm). Auta rozpędzają się do setki w 4,7 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Limit na żądanie można przesunąć do 275 km/h.
Nasze wiadomości mogą zaniepokoić handlowców Porsche . Słabszy od BMW X5 M, Cayenne Turbo (500 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 5,1 s i prędkość maksymalna 275 km/h) jest droższy o 129 tys. zł. (609 tys. zł), a 550-konny Cayenne Turbo S (przyspieszenie 0-100 km/h 4,8 s, prędkość maksymalna 280 km/h) aż 725 tys. zł. To o 245 tys. zł więcej.
W Stanach Zjednoczonych BMW X6 M (89 tys. dol.) jest tańszy od Cayenne Turbo zaledwie o 8 tys. dolarów.
moto.pl