Euro NCAP: Ostatnie takie testy

Euro NCAP opublikował ostatnie wyniki testów, jakie zostały przeprowadzone jeszcze według starych kryteriów. Następne wyniki już nie będą tak dobre...

Jak pisaliśmy tutaj, w myśl nowych reguł, organizacja ma wziąć pod lupę więcej aspektów bezpieczeństwa niż dotychczas. Prezentujemy zatem ostatnie przed długą przerwą "pięciogwiazdkowe" samochody.

Wśród 12 przetestowanych samochodów, 8 zdobyło maksymalne noty w podstawowej kategorii ochrony dorosłych pasażerów: Alfa Romeo Mito, Ford Fiesta, Peugeot 308CC, Volkswagen Golf VI, Renault Megane, Honda Accord, Opel Insignia oraz Volvo XC60. Nie wszystkie z wymienionych aut poradziły sobie tak dobrze w pozostałych dwóch kategoriach: ochronie małoletnich pasażerów oraz ochronie pieszych.

Co ciekawe, Dacia - firma, której właścicielem jest Renault, od lat lider w testach bezpieczeństwa - wypadła zaskakująco słabo. Model Sandero w podstawowej wersji wyposażenia bezpieczeństwa zdobył jedynie 3 gwiazdki w głównej kategorii. Dopiero z dodatkowym wyposażeniem "safety pack", Sandero zdobyło 4 gwiazdki. Jak czytamy na stronie organizacji:

Euro NCAP jest rozczarowane, że "safety pack" nie jest oferowany jako wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach Sandero.


Wśród testowanych samochodów znalazł się także kolejny pickup (dopiero niedawno Euro NCAP zajęło się tym typem samochodów), Ford Ranger. To chyba najbardziej zaskakujący wynik tych testów - Ford dostał tylko 2 gwiazdki w podstawowej kategorii. Według organizacji, to doskonale obrazuje, jak mało firmy skupiają się na poprawianiu bezpieczeństwa w tego typu samochodach.

Odnosząc się do następnych testów, których wyniki zostaną opublikowane w lutym przyszłego roku, Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, powiedział:

Jest oczywiste, że nowy system oceniania, wprowadzony w przyszłym roku będzie dużo bardziej rygorystyczny i da klientom możliwość wyboru samochodu, który pod względem bezpieczeństwa będzie rzeczywiście najlepszy.


W galerii prezentujemy szczegółowe wyniki testów Euro NCAP.

 

jk, źródło: Euro NCAP

Więcej o: