Wyprostuj się, gdy siadasz

Około 80% mieszkańców Zachodniej Europy skarży się na bóle pleców, co stanowi pięciokrotny wzrost w ostatnich 20 latach. Co trzeci pracownik przebywający na zwolnieniu w Niemczech ma problemy z kręgosłupem.

Jedną z głównych przyczyn bólu pleców jest nieprawidłowa pozycja siedząca, co jest problemem także dla kierowców samochodów.

Oto kilka porad, które pomogą zapobiec (a przynajmniej zmniejszyć) ból pleców i złą postawę:

1. ustaw optymalną odległość do kierownicy i pedałów

Wyreguluj siedzenie tak, aby nogi kierowcy były lekko ugięte (pod kątem pomiędzy 100 a 120 stopni), gdy pedały są dociśnięte do podłogi. Ramiona kierowcy również powinny być lekko ugięte. Najlepiej, jeśli kierowca mógłby wygodnie położyć dłonie na górze kierownicy dotykając jednocześnie plecami oparcia fotela. Ważne jest również, aby z uwagi na bezpieczeństwo, ręce w łokciach były ciągle ugięte: Kierowca powinien przez cały czas mocno trzymać kierownicę, szczególnie przy szybkim wykonywaniu manewrów.

2. trzymaj idealną postawę

Trzymaj głowę, szyję, ramiona i biodra tak prosto jak to możliwe, aby utrzymać naturalną krzywiznę kręgosłupa. Przy postawie pionowej, organy wewnętrzne mają więcej miejsca w klatce piersiowej i brzuchu, lepsze jest oddychanie i trawienie. Kierowca może sprawdzić, czy siedzi prosto ustawiając lusterko wsteczne ze swojej pozycji siedzącej. Od razu może stwierdzić, czy zaczął się garbić, ponieważ nie ma dobrego widoku w lusterku.

3. ustaw kąt nachylenia oparcia fotela

Ustaw kąt nachylenia oparcia fotela tak, aby ramiona były mocno podparte oparciem fotela. Sprawdź prawidłowość pozycji kładąc obie dłonie na pozycji "za pięć dwunasta" na kole kierownicy. Siedząc w ten sposób, ramię kierowcy cały czas powinno dotykać oparcia fotela. Ustawienie kąta oparcia fotela w pozycji mniejszej niż 15 stopni jest również bezpieczniejsze, z uwagi na no, iż łatwiejsze jest zastosowanie pełnego nacisku hamowania. Aby uzyskać pełne hamowanie, trzeba przyłożyć do pedału hamulca siłę około 100 kilogramów, a łatwiej to zrobić tylko wtedy, gdy ciało kierowcy przeciwważy oparcie fotela.

4. zmieniaj kąt nachylenia oparcia fotela

Podczas dłuższych podróży zmieniaj kąt nachylenia oparcia fotela nieznacznie w regularnych odstępach, aby zróżnicować napięcie mięśni pleców i szyi. Zapobiega to także skurczom mięśni. Jest to możliwe jedynie wówczas, gdy elektryczna lub mechaniczna regulacja oparcia fotela umożliwia takie delikatne zmiany.

5. prawidłowo ustawiaj zagłówki

Wierzchołek zagłówka powinien być ustawiony na wysokości czubka głowy. Odległość pomiędzy głową a zagłówkiem powinna wynosić mniej więcej szerokość dwóch palców.

 

General Motors

Znajdź Opla dla siebie - oferty Autotrader.pl

Więcej o:
Komentarze (4)
Wyprostuj się, gdy siadasz
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Cóż rośnie pokolenie 35-cio latków dyskopatów (do, którego też należę). Polecam podkładki pod lędźwie za ok 20zł i ruch, ruch, ruch................

  • Gość: Gość

    0

    ciekawe co to za opel na zdjęciu

  • Gość: Gość

    0

    Na allegro można kupić nakładki ergonomiczne na fotel polskiej produkcji. Prostują kręgosłup, że aż się człowiek dziwi, że ma taką dużą klatę :) Polecam.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX