British International Motor Show - rozpoczęcie

We wtorek 22 lipca rozpoczął się Salon Samochodowy w Londynie. Nie jest to duża impreza, na miarę salonów w Paryżu czy Genewie, ale i tu nie zabrakło światowych premier.

Najważniejsza premiera odbyła się na stanowisku GM, gdzie zaprezentowano zgromadzonej publiczności najnowsze dziecko firm Opel/Vauxhall . Insignia zastępująca trzecią generację Vectry ma stanowić nową jakość w klasie średniej. Jednocześnie będzie "okrętem flagowym" dla obu firm.

Ford z wielką pompą pokazał (po raz kolejny) nową Fiestę . Pokaz uświetniła swoim występem Alesha Dixon . Tuż obok stał rozpalający emocje, gorący, choć zielony Focus RS . Dla kontrastu można też było "poza konkursem" obejrzeć m.in. Forda Escorta RS 1800 w wersji rajdowej .

Nikt na stoisku Renault nie spodziewał się niczego oszałamiającego, poza prototypem Megane Concept , zwiastującym kolejną generację Megane , ale Laguna Coupe pojawiła się też jedynie w wersji prototypowej. Różni się ona dość znacząco pod względem detali od wersji seryjnej , którą zresztą już oficjalnie zaprezentowano dwa miesiące temu.

Dużo było samochodów o napędzie elektrycznym . Każdy liczący się producent pokazał przynajmniej jeden samochód z napędem alternatywnym , lub chociaż o obniżonej emisji CO2. Aż trzy duże stanowiska prezentowały jedynie pojazdy o zerowej emisji. Były wśród nich zarówno samochody miejskie, dostawcze, jak i sportowe .

W Londynie nie mogło zabraknąć rodzimych producentów . Lotus pokazał najnowszy model o nazwie Evora , a Lightning zaprezentował samochód sportowy o napędzie elektrycznym.

Wkrótce opublikujemy szczegółowe sprawozdanie z salonu, przedstawimy premiery i co ciekawsze pozycje .

Marcin Lewandowski

Więcej o:
Copyright © Agora SA