Porsche od zawsze było bezpośrednio lub pośrednio związane z koncernem z Wolfsburga . Pierwszy model Porsche 356 powstał w oparciu o podwozie Garbusa , który nota bene był dziełem Ferdynanda Porsche .
Pod koniec lat sześćdziesiątych światło dzienne ujrzał VW-Porsche 914 , wspólne dzieło obu firm. Jego następca Porsche 924 wykorzystywał silniki Audi , podobnie jak 914 jednostki Volkswagena .
Od kiedy Fiat przejął firmę Ferrari w prasie zaroiło się od spekulacji na temat Fiatów ze znaczkami Ferrari , lecz wszystkie okazały się fikcją. Podobnie było z innymi firmami, ale rozsądek zawsze zwyciężał.
Tym razem to Porsche jest właścicielem producenta popularnych samochodów, a spekulacje co do "miejskiej wyścigówki " nadal się pojawiają. Czy mają uzasadnienie ?
W czasach gdy z salonu można wyjechać Jaguarem kombi z silnikiem diesla wszystko jest możliwe. Mercedes , Audi i BMW produkują samochody kompaktowe, a nawet typowo miejskie, Saab firmował swoją marką tandetnego Chevroleta (w USA Saab 9-7X był luksusową wersją Chevroleta TrailBlazer) a Mini , Jaguar i Land Rover nie są już brytyjskie.
Firma Porsche całkiem dobrze radzi sobie w obecnych warunkach od kilku lat produkując obok modeli sportowych samochody terenowe (SUV-y). W niedalekiej przyszłości planuje wprowadzenie do oferty modeli z silnikami diesla i z napędem hybrydowym . Dywersyfikacja oferty pozwala zwiększyć szansę na osiągnięcie większych zysków, jednak i tu są pewne granice.
Porsche "Golfera", zbudowane w oparciu o podzespoły Golfa VI może pojawić się na rynku w 2012 roku. Byłby odpowiedzią na Audi A3 , BMW serii 1 , czy następcę obecnego Mercedesa klasy B . Jeśli się pojawi można przypuszczać, że będzie miało napęd na cztery koła i stosunkowo mocny silnik. Tylko niech nie wygląda jak "przebrandowione" Scirocco !
Marcin Lewandowski