Audi 2.0 TFSI otrzymało International Engine of the Year Award 2008

Po raz czwarty z kolei jury składające się z 65 znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów wybrało 2.0-litrowy silnik TFSI Engine of the Year w kategorii 1,8 - 2,0 litra.

Zdaniem jury stworzony przez Audi silnik:

podnosi poprzeczkę w dziedzinie efektywności i mocy w swojej kategorii i to doskonały przykład jednostki napędowej, która jest tak wszechstronna, że może być z powodzeniem stosowana w całej gamie różnych modeli.

Audi było pierwszym producentem na świecie, który połączył bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem w silnikach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej. Pełna sukcesów historia 2.0 TFSI rozpoczęła się latem 2004 roku debiutem w Audi A3 Sportback. W ciągu czterech lat silnik ten nie tylko czterokrotnie został wyróżniony tytułem Engine of the Year, lecz również znalazł ponad milion nabywców na całym świecie.

Najnowsza i najmocniejsza wersja tego seryjnego zwycięzcy, z momentem obrotowym 350 Nm w zakresie między 2.500 a 5.000 obr./min, napędza aktualnie wchodzące do sprzedaży samochody sportowe Audi TTS Coupé i TTS Roadster.

Silnik 2.0 TFSI jest dostępny również w modelach Audi TT Coupé i TT Roadster, S3, A4 Cabriolet, w A6 i A6 Avant z mocą 125 kW (170 KM), 147 kW (200 KM) i 295 kW (265 KM).

TTS Coupé z tym silnikiem o mocy 200 kW (272 KM) i z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią S-tronic przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy.

Jednocześnie jego spalanie łączne wynosi tylko 7,9 litra benzyny super (95 ROZ) na 100 kilometrów.

Źródło: Mototarget

Więcej o:
Komentarze (4)
Audi 2.0 TFSI otrzymało International Engine of the Year Award 2008
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    W tytule jest błąd. Tytuł Internationa Engine of the Year zdobył silnik BMW. Jednostka Audi wygrała tylko w klasie 1,8-2,0 l.

  • Gość: Gość

    0

    No i co z tego, że ma 240 KM. Ważne żeby był oszczędny i miał kopyto już na najniższych obrotach, jak diesel. Jednym słowem teraz liczy się tylko TSI z kompresorem, taki jak 1,4l 170KM z momentem 240Nm od 1600 obr/min w góre. Jechałem, testowałem i jestem zachwycony.

  • Gość: Gość

    0

    Ten silnik ma również wersję 2.0 TFSI 240 KM w samochodzie SEAT LEON CUPRA. Zapraszam na jazdę testową do Warszawy, ul. Płowiecka 17 do Autoryzowanego dealera SEAT - KOMETA

  • Gość: Gość

    0

    Niezmierny sukces, biorąc pod uwagę, że to jedyne zwycięstwo w 11 konkurencjach, jakie były ogłoszone. Szkoda, że nikt nie wspomni, że podobno ostatnio "wyprzedzane" BMW zgarnęło 6 nagród, w tym za silnik roku... Audi vel VW jest zdecydowanie przereklamowane.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX