Paryż 2010 | Sprytny skuter

Smart to kolejna marka, która podczas salonu paryskiego zamierza pokazać prototyp skutera o napędzie elektrycznym. Rolę instrumentów pełnić będzie Smartphone

Osiągi, oceny, opinie: PARKING.MOTO.PL

Elektryczny skuter Mini odwołuje się do stylu retro, natomiast Smart do swojej nazwy. Nowy eScooter ma zawierać sprytne i inteligentne rozwiązania.

Po pierwsze napęd. Oczywiście elektryczny. Prąd gromadzony jest w 48-voltowych akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 80 Ah. Służy on do zasilania silnika elektrycznego o mocy 5,3 KM, umieszczonego w piaście tylnego koła. Jeśli kogoś interesują szczegóły techniczne, jest to bezszczotkowy silnik prądu stałego. Jaki to daje efekt? Zasięg w zależności od obciążenia wynosi maksymalnie 100 km. Prędkość maksymalna to 45 km/h, czyli niewiele mniej, niż oferują standardowe "pięćdziesiątki" (z ogranicznikiem).

Póki co, największą bolączką właścicieli pojazdów elektrycznych jest długi czas ładowania baterii. W skuterze Smarta wtyczkę podłączaną z przodu należy wetknąć z drugiej strony do gniazdka 230V na trzy do pięciu godzin, aby całkowicie napełnić akumulatory. Niestety nie wiadomo, czy jest możliwość korzystania ze specjalnych stacjach szybkiego ładowania.

Ciekawostką jest zastąpienie tradycyjnych instrumentów w postaci prędkościomierza z kilkoma kontrolkami Smartphonem. Po umieszczeniu go w specjalnym gnieździe pokaże nam aktualną prędkość, stan naładowania baterii, ale także może służyć za nawigację satelitarną. W razie awarii można skorzystać z serwisu online.

Nie zapomniano o bezpieczeństwie. Smart eScooter wyposażony jest w ABS, poduszkę powietrzną i system wykrywania pojazdów w martwym polu. Ciekawe jak te wszystkie sprytne rozwiązania przełożą się na cenę wersji produkcyjnej?

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Elektryczny Smart ForTwo

Nissan - Poznaj cenę nowej Micry

Samochody: Smart - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.