Aby mieć kontakt z każdą nawierzchnią

Continental przedstawił oponę zimową, której największą zaletą ma być znakomite zachowanie na... suchych drogach, nie tylko nie rezygnując, ale poprawiając jednocześnie dotychczasowe zachowanie na śniegu i lodzie.

Firma Continental przygotowała w tym roku nową oponę zimową nazwie ContiWinterContact TS 830. Dedykowana jest do samochodów (głównie) klasy średniej mających obręcze o średnicy 15 i 16 cali. Produkowana będzie w trzech szerokościach (od 195 do 215 mm) i niskich profilach (55-65% szerokości).

Szybkość

Na rynku jest wiele opon zimowych różnych marek. Różnią sie one właściwościami w zależności od rodzaju nawierzchni, ale generalnie mają zapewniać większe bezpieczeństwo na mokrej, śliskiej i oblodzonej nawierzchni. Model TS 830 dodatkowo ma oferować lepsze prowadzenie. Marketingowy slogan?

Większość rozmiarów ma indeks prędkości T (do 190 km/h) lub H (do 210 km/h), ale w ofercie Continentala znajdziemy też ofertę opony TS 830 o indeksie V (do 240 km/h). Czy rozwijanie tak dużych prędkości na oponach zimowych jest bezpieczne? Tak, a to dzięki specjalnej konstrukcji.

Konstrukcja

ContiWinterContact TS 830 to opona kierunkowa. Wszystkie są takie same, i można je stosować po obu stronach, ale należy pamiętać, żeby prawidłowo je zamontować na obręczy.

Sztywniejsze opasanie powoduje, że podczas pokonywania zakrętów miękkie bloki bieżnika nie pochylają się tak znacznie, jak w standardowej oponie. Pozwala to na lepsze prowadzenie się auta przy wyższych prędkościach na suchych i mokrych nawierzchniach.

Ta cecha w żadnej mierze nie przekreśla szans tej opony na zaśnieżonej i oblodzonej drodze. Continental zapewnia, że duża liczba bloków na bokach opony i duża liczba lameli powoduje polepszenie właściwości (hamowanie i trakcja) TS 830 w porównaniu do jej poprzedniczki (TS 810) o odpowiednio 4,5 i 7%!

Podsumowanie

Zimy w Polsce od wielu lat są dość łagodne i często przez większość tego okresu nasze drogi są co najwyżej mokre. To stwarza zapotrzebowanie na opony o lepszym prowadzeniu, także przy dużych prędkościach.  ContiWinterContact TS 830 jest więc pewną alternatywą dla osób nie chcących rezygnować z dynamicznej jazdy (choć mam nadzieję, że jednocześnie bezpiecznej) również zimą.

 

Marcin Lewandowski

Więcej o:
Komentarze (5)
Aby mieć kontakt z każdą nawierzchnią
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Artykuł sponsorowany :)

  • Gość: Gość

    0

    faktycznie 65 to nizutki profil :)

  • Gość: Gość

    0

    marketingowy bełkot... już po kształcie bieznika widać, że w naszych warunkach czyli wodzie, blocie posniegowym i zle odśnieżonych drogach, opona bedzie jak kazda inna.

  • Gość: Gość

    0

    ADAC zamieścił ją wśród szczególnie polecanych.
    Kupiłem je sobie 2 tyg temu... zapewne przy normalnej jeździe nie zauważyłbym różnicy w porównaniu z innymi.... ale dobrze mieć świadomość, że w testach wypadła tak dobrze.

  • Gość: Gość

    0

    Ja to bym nie wierzył w ani 1 słowo co piszą w reklamach. Jak będą jakieś oficjalne niezależne testy to można się zastanowić, bo wielu było, co obiecywali "w teorii" lepsze wyniki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX