Nadjeżdża HD XR 1200

XR 1200 gotowy do startu Inspirowany wyścigami dirt-track, zbudowany specjalnie na rynek europejski ukoronuje gamę modeli Harley-Davidson 2008.

Rozpoczęła się produkcja modelu XR1200, stylowego i wyjątkowego motocykla zainspirowanego charakterem legendarnego Harley-Davidson XR750 - motocykla, który ma na swoim koncie najwięcej wygranych wyścigów w historii sportu motocyklowego.

Specjalna produkcja dla klientów europejskich Prototyp XR 1200 po raz pierwszy został przedstawiony publiczności i mediom przez Billa Davidsona (prawnuka jednego z założycieli firmy), w Kolonii podczas wystawy Intermot w październiku 2006 roku. < Prototyp XR 1200 wzbudził niesamowity entuzjazm publiczności oraz zainteresowanie klientów i mediów w całej Europie, co potwierdza, że warto rozwijać produkcję modeli z wyczynowym rodowodem > podkreśla Bill Davidson, dyrektor d/s rozwoju produktów markowych.

Pozytywny odzew zachęcił do kontynuacji prac nad prototypem, w szczególności łatwością prowadzenia i jakością wykonania. XR 1200 jest owocem współpracy pomiędzy ekipą produkcyjną Motor Company w Milwaukee i ekipą planowania Harley-Davidson Europe. Pokazuje jak istotne znaczenie ma rynek europejski dla Harley-Davidson. Ekipa europejska odegrała ważną rolę w definiowaniu specyfikacji i ergonomii dla XR 1200, pracowała z inżynierami amerykańskimi nad zawieszeniem, hamowaniem i prowadzeniem. Wszystko pod kątem jazdy na europejskich drogach oraz maksymalnej satysfakcji europejskich odbiorców. Współpraca pomiędzy ekipami amerykańską i europejską została ukoronowana sukcesem oraz najlepszym przeczuciem co do przyszłości tego motocykla. Owocem tej samej wpółpracy jest nadzwyczajny VRSCDX Night Rod Special, który bardzo szybko osiągnął jeden z najlepszych wyników sprzedaży Harley-Davidson Europe.

Sukces prezentacji dla mediów Harley-Davidson Europe już po pierwszej prezentacji XR 1200 w 2006 r. zebrał znaczącą ilość pozytywnych komentarzy zarówno od publiczności jak i mediów. Strona internetowa www.xrdna.com odniosła prawdziwy sukces.

Na początku kwietnia 2008 r., w Walencji (Hiszpania) odbyła się oficjalna prezentacja medialna produkcyjnej wersji XR1200. Ponad 90 europejskich ekspertów i dziennikarzy mogło przetestować najnowszy model Harley-Davidson. Ponownie, reakcja była entuzjastyczna. Potwierdza to słuszność koncepcji i wiarę, że XR1200 może stać się hitem na rynku europejskim jak tylko pojawi się w sprzedaży (przewidywany termin: koniec maja). Początkowa produkcja jest już całkowicie zarezerwowana dla klientów, którzy zamówili motocykl w systemie future order (do dzisiaj zebrano ponad 600 zamówień z całej Europy) oraz dla Autoryzowanych Dealerów jako motocykle demonstracyjne, aby ich klienci mogli zapoznać się z możliwościami XR1200.

Cena XR1200 na rynek Polski została ustalona na 43 490 PLN brutto.

CECHY XR1200

Styl i ergonomia - stylistyka i wykończenie zaczerpnięte z legendarnego modelu wyścigowego XR750 - szeroka, czarna kierownica. Podkreśla wyścigowy rodowód i ułatwia prowadzenie - lekko cofnięte, sportowe podnóżki - wysokość siodła 774,7 mm (741,7 mm przy kierowcy o wadze 81,7 kg) - ergonomia zaprojektowana specjalnie pod średniego wzrostu europejskiego motocyklistę - w standardzie siedzenie i podnóżki dla pasażera

Napęd - wysoko wydajny silnik o pojemności 1200 cm3, lakierowany proszkowo w kolorze srebrnym, elastycznie mocowany w ramie - wtrysk paliwa (ESPFI) i elektronicznie regulowany przepływ powietrza - satynowy, donośny wydech 2-1-2 typu 'Straight shot ' - głowice cylindrów chłodzone olejem Koła, opony i hamulce - wyjątkowe lekkie koła z pełnego odlewu, wzorowane na tych rodem z toru wyścigowego - wydajne, czterotłoczkowe hamulce Nissin na podwójnych tarczach o średnicy 292 mm - specjalnie zaprojektowane opony Dunlop Qualifier (przód 120/70ZR18, tył 180/55ZR17) - sportowe zawieszenie Showa z odwróconym przednim widelcem o średnicy rur 43 mm

Inne właściwości - oryginalne nowe wskaźniki z dużym białym obrotomierzem i cyfrowym wskaźnikiem prędkości - aluminiowy, 'lotniczy' wlew paliwa - system zabezpieczeń typu "hands-free" - światła awaryjne włączane kierunkowskazami

Więcej o:
Copyright © Agora SA