Nadjeżdża HD XR 1200

XR 1200 gotowy do startu Inspirowany wyścigami dirt-track, zbudowany specjalnie na rynek europejski ukoronuje gamę modeli Harley-Davidson 2008.

Rozpoczęła się produkcja modelu XR1200, stylowego i wyjątkowego motocykla zainspirowanego charakterem legendarnego Harley-Davidson XR750 - motocykla, który ma na swoim koncie najwięcej wygranych wyścigów w historii sportu motocyklowego.

Specjalna produkcja dla klientów europejskich
Prototyp XR 1200 po raz pierwszy został przedstawiony publiczności i mediom przez Billa Davidsona (prawnuka jednego z założycieli firmy), w Kolonii podczas wystawy Intermot w październiku 2006 roku. < Prototyp XR 1200 wzbudził niesamowity entuzjazm publiczności oraz zainteresowanie klientów i mediów w całej Europie, co potwierdza, że warto rozwijać produkcję modeli z wyczynowym rodowodem > podkreśla Bill Davidson, dyrektor d/s rozwoju produktów markowych.

Pozytywny odzew zachęcił do kontynuacji prac nad prototypem, w szczególności łatwością prowadzenia i jakością wykonania. XR 1200 jest owocem współpracy pomiędzy ekipą produkcyjną Motor Company w Milwaukee i ekipą planowania Harley-Davidson Europe. Pokazuje jak istotne znaczenie ma rynek europejski dla Harley-Davidson. Ekipa europejska odegrała ważną rolę w definiowaniu specyfikacji i ergonomii dla XR 1200, pracowała z inżynierami amerykańskimi nad zawieszeniem, hamowaniem i prowadzeniem. Wszystko pod kątem jazdy na europejskich drogach oraz maksymalnej satysfakcji europejskich odbiorców. Współpraca pomiędzy ekipami amerykańską i europejską została ukoronowana sukcesem oraz najlepszym przeczuciem co do przyszłości tego motocykla. Owocem tej samej wpółpracy jest nadzwyczajny VRSCDX Night Rod Special, który bardzo szybko osiągnął jeden z najlepszych wyników sprzedaży Harley-Davidson Europe.

Sukces prezentacji dla mediów
Harley-Davidson Europe już po pierwszej prezentacji XR 1200 w 2006 r. zebrał znaczącą ilość pozytywnych komentarzy zarówno od publiczności jak i mediów. Strona internetowa www.xrdna.com odniosła prawdziwy sukces.

Na początku kwietnia 2008 r., w Walencji (Hiszpania) odbyła się oficjalna prezentacja medialna produkcyjnej wersji XR1200. Ponad 90 europejskich ekspertów i dziennikarzy mogło przetestować najnowszy model Harley-Davidson. Ponownie, reakcja była entuzjastyczna. Potwierdza to słuszność koncepcji i wiarę, że XR1200 może stać się hitem na rynku europejskim jak tylko pojawi się w sprzedaży (przewidywany termin: koniec maja). Początkowa produkcja jest już całkowicie zarezerwowana dla klientów, którzy zamówili motocykl w systemie future order (do dzisiaj zebrano ponad 600 zamówień z całej Europy) oraz dla Autoryzowanych Dealerów jako motocykle demonstracyjne, aby ich klienci mogli zapoznać się z możliwościami XR1200.

Cena XR1200 na rynek Polski została ustalona na 43 490 PLN brutto.

CECHY XR1200

Styl i ergonomia
- stylistyka i wykończenie zaczerpnięte z legendarnego modelu wyścigowego XR750
- szeroka, czarna kierownica. Podkreśla wyścigowy rodowód i ułatwia prowadzenie
- lekko cofnięte, sportowe podnóżki
- wysokość siodła 774,7 mm (741,7 mm przy kierowcy o wadze 81,7 kg)
- ergonomia zaprojektowana specjalnie pod średniego wzrostu europejskiego motocyklistę
- w standardzie siedzenie i podnóżki dla pasażera

Napęd
- wysoko wydajny silnik o pojemności 1200 cm3, lakierowany proszkowo w kolorze srebrnym, elastycznie mocowany w ramie
- wtrysk paliwa (ESPFI) i elektronicznie regulowany przepływ powietrza
- satynowy, donośny wydech 2-1-2 typu 'Straight shot '
- głowice cylindrów chłodzone olejem

Koła, opony i hamulce

- wyjątkowe lekkie koła z pełnego odlewu, wzorowane na tych rodem z toru wyścigowego
- wydajne, czterotłoczkowe hamulce Nissin na podwójnych tarczach o średnicy 292 mm
- specjalnie zaprojektowane opony Dunlop Qualifier (przód 120/70ZR18, tył 180/55ZR17)
- sportowe zawieszenie Showa z odwróconym przednim widelcem o średnicy rur 43 mm

Inne właściwości
- oryginalne nowe wskaźniki z dużym białym obrotomierzem i cyfrowym wskaźnikiem prędkości
- aluminiowy, 'lotniczy' wlew paliwa
- system zabezpieczeń typu "hands-free"
- światła awaryjne włączane kierunkowskazami

 

Więcej o:
Komentarze (11)
Nadjeżdża HD XR 1200
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Całkowita klapa, a myślałem że Harley nigdy nie skazi się czymś takim bo nawet nie wiem jak to coś nazwać

  • Gość: Gość

    0

    mnie ten harry się "podobuje"
    ma takiego cosia, konkretny model do wąskiego grona odbiorców, tak samo jak nightster i cross bones

  • Gość: Gość

    0

    nie jestem zwolennikiem maszyn tzw."sportowych", ale ten harry jest spoko, przy sportowej stylizacji nie stracił ducha legendarnej marki z Milwaukee, zresztą harleyowcy mawiają: "if I have to explain you wouldn't understand"... pozdrawiam wszystkich fanów jenośladów

  • Gość: Gość

    0

    fajowy

  • Gość: Gość

    0

    ech...tłumiki jak cygara..reszta przypomina japońszczyznę...gdzie ten Harley? i...ta cena!!!?

  • Gość: Gość

    0

    Oj, slaaaby, slaaaby...... niestety design przelomu lat 70 i 80 w zlym znaczeniu tego slowa. A Harley potafi czasem zrobic udana stylizacje na "dawne dni" - patrz Harley Nightster 1200. Zamiast robic modele specjalnie na Europe, mogliby zejsc z cen "europejskich" , tak zeby harasia mozna bylo kupic za 30 a nie za 45 tysiow;))

  • Gość: Gość

    0

    gorzej niz jawa, nudziarstwo

  • Gość: Gość

    0

    "Rozpoczęła się produkcja modelu XR1200, stylowego i wyjątkowego motocykla(...)"

    stylo... jakiego???

  • Gość: Gość

    0

    jak stara Jawa 350

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX