Buell Ulysses XB12XT

Buell, który słynie z produkcji niekonwencjonalnych motocykli sportowych, rozpoczyna inwazję w kolejnym segmencie. Po terenowym XB12, który z powodzeniem mógł być stosowany jako turystyk przyszedł czas na maszynę typowo turystyczną - XB12XT.
Buell Ulysses XB12XT to bazujący na modelu XB12 sportowy turystyk. W przeciwieństwie do terenowego poprzednika nowy model to z założenia maszyna do turystyki i poruszania się po drogach o lepszej nawierzchni. XB12XT posiada zawieszenie przystosowane do długich wyjazdów, niżej położone siedzenie, owiewki chroniące ręce oraz wysoką przednią szybę. Lista turystycznego wyposażenia zawiera również seryjny zestaw trzech kufrów z wygodnym oparciem dla pasażera oraz opony Pirelli Strada, które dzięki hybrydowej konstrukcji pozwalają zarówno na sportową, agresywną jazdę jak i szosową jazdę.

Buell to firma, która słynie z oryginalnych i śmiałych rozwiązania technicznych. Nie zabrakło ich także przy projektowaniu tego turystyka. Stylistyka Ulyssesa nawiązuje do pozostałych sportowych modeli amerykańskiego producenta, została tylko nieznacznie zmodyfikowana ze względu na inny charakter i zastosowanie maszyny. Umieszczony pod spodem motocykla wydech zapewnia więcej miejsca z tyłu na bagaże oraz poprawia komfort pasażera. Podobnie jak w pozostałych modelach marki Buell rama spełnia funkcje baku paliwa. Dzięki temu zabiegowi waga XB12XT wynosi 211 kg. Masywny aluminiowy wahacz jest z kolei zbiornikiem oleju. Takie rozwiązanie pozwoliło na lepsze wyważenie motocykla i obniżenie środka ciężkości. Jednostka napędowa o pojemności 1 203 cm3 z wtryskiem osiąga moment 113,9 Nm oraz moc 103 KM przy 6 800 obr./min. Napęd przenoszony jest za pomocą bezobsługowego pasa napędowego. To rozwiązanie ma ogromną zaletę: brak konieczności serwisowania, bezawaryjność i żywotność. Pojemność zbiornika paliwa 16,7 l. i niewielkie spalanie rzędu 4-5 litrów sprawia, że Ulysses sprawdza się podczas długich tras.

Układ hamulcowy to sprawdzona i ceniona konstrukcja stosowana w sportowych modelach Buella. Hamulce ZTL (Zero Torsional Load) z 6 tłokowym zaciskiem i ogromną 345 mm tarczą przymocowaną do obręczy doskonale radzą sobie z zatrzymaniem Ulyssesa.



Wyposażony w wiele przydatnych podczas podróży dodatków oraz mocny i nie wysilony silnik Ulysses to naprawdę ciekawy motocykl turystyczny. Niskie spalanie jak na tą pojemność silnika, duży zasięg oraz przeniesienie napędu za pomocą pasa to dodatkowe atuty potwierdzające użyteczność XB12XT w celach turystycznych. Nietuzinkowa stylistyka i specyficzne rozwiązania techniczne stosowane tylko przez Buella dodatkowo dodają smaku nowemu Ulyssesowi. Jest to na pewno dobra propozycja dla osób poszukujących nieszablonowego motocykla.

Nowy Buell oferowany jest obecnie tylko na rynku amerykańskim. Cena, która wynosi 12 995 USD nie jest zbyt wygórowaną kwotą w tym segmencie i może przyczynić się do rynkowego sukcesu XB12XT.

Dostępne malowania to: Racing Red (czerwony), Thrust Blue (niebieski) i Midnight Black (czarny).

Dane techniczne





Dane techniczneBuell Ulysses XB12XT
Silnik:Czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem
Układ:Dwucylindrowy w układzie V 45 st.
Rozrząd:OHV, dwa zawory na cylinder
Pojemność skokowa:1 203 cm3
Średnica i skok tłoka:88 mm x 96 mm
Moc maksymalna:103 KM przy 6 800 obr/min
Moment obrotowy:113,9 Nm przy 6 000 obr/min.
Rozruch:Elektryczny
Skrzynia biegów:Manualna, 5-biegowa
Hamulec przedni:Pojedyncza tarcza, 375 mm
Hamulec tylny:Pojedyncza tarcza, 240 mm
Opony przód/tył:120/70 ZR-17 / 180/55 ZR-17
Waga:211 kg
Zbiornik paliwa:16,7 l.
Więcej o: