Neander - motocykl na ropę

Dla tych którzy nie lubią plastikowych ścigaczy a chcą posiadać motocykl z potężnym momentem obrotowym i mocą powyżej 100 KM mamy nową propozycje - choppera z silnikiem Diesla o pojemności 1.4 L.
Jest to obecnie jedyny cywilny seryjnie produkowany motocykl z turbodoładowanym silnikiem Diesla. Pomysł nie jest nowy bo już wielokrotnie próbowano montować wysokoprężne silniki do jednośladów. Większość takich modyfikacji wykonywana była przez pasjonatów, którzy próbowali z rożnym skutkiem przerobić swoje maszyny. Produkcją motocykli z silnikiem Diesla interesowało się również wojsko, obecnie w siłach NATO używana jest zmodyfikowana wersja Kawasaki KLR.

Konstruktorzy Neandera pracowali nad swoim motocyklem blisko siedem lat. Ideą , która im przyświecała było stworzenie maszyny, który będzie dysponowała odpowiednio dużym zapasem mocy. Rozwiązaniem, które pozwalało na realizacje tego planu było użycie silnika Diesla.

W Meanderze 1400 zastosowano nowoczesną konstrukcję z dwoma przeciwbieżnymi wałkami korbowymi, która minimalizuje drgania silnika. Moc jaką osiąga to monstrum z pojemności 1340 cm3 to112 KM przy 4200 obr/min. Momentu obrotowego pozazdrościć mogą mu wszystkie sportowe maszyny - 214 Nm przy 2600 obr/min, co jest dwa razy lepszym osiągnięciem niż parametry najmocniejszych superbikeów. Napęd jak w większości tego typu motocykli przenoszony jest za pomocą bezobsługowego pasa.

Zaprojektowane od podstaw ultra-wytrzymałe zawieszenie skonstruowano tak aby radziło sobie z niebagatelna wagą 270kg i długością prawie 2,5 metra oraz pozwalało na bezproblemowe poruszanie się z prędkością powyżej 200 km/h.

Osiągi Neandera są naprawdę imponujące. Prędkość maksymalna 225 km/h, przyspieszenie 4,5s do 100km/h. Dzięki zastosowaniu silnika wysokoprężnego średnie spalanie wynosi 4,5L na 100 km.

Neander prezentuję się całkiem przyzwoicie. Jest to sporych rozmiarów chopper o ciekawej budowie z silnikiem Diesla, który dysponuje ogromny zapasem mocy w pełnym zakresie obrotów. Jednak to co może odstraszać to wręcz kosmiczna cena, która wynosi w przybliżeniu 350 000 PLN.

Rocznie produkowanych będzie koło 60 egzemplarzy w jedynym dostępnym kolorze - czarnym.

Dane techniczne

Dane techniczne:Neander 1400
Silnik:czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ:dwucylindrowy rzędowy
Pojemność skokowa:1340 cm3
Średnica i skok tłoka:105 x 77.6 mm
Moc maksymalna:112 KM przy 4200 obr/min
Moment obrotowy:214 Nm przy 2600 obr/min.
Rozruch:elektryczny
Skrzynia biegów:manualna, 6-biegowa
Opony przód/tył:150/80 17 / 240/40 18
Waga:270 kg
Zbiornik paliwa:14 l.
Cena: 350 000 PLN
Więcej o:
Komentarze (12)
Neander - motocykl na ropę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Jest OK tylko dla ludzi mających trochę wyobrażni i rozum pod kaskiem

  • Gość: Gość

    0

    Po co komu takie bydle i to za tyle kasy.
    Lepszy byłby dla braci motocyklowej sprzęt (choć ich nie lubię) z USA.
    Otóż skonstruowano tam i montuje się do maszyn KAWASAKI KLR 650 silnik diesla o pojemności bodaj 612 cm3, który pali tak mało, że na tym przerobionym moto daje się przejechać 1000km bez tankowania!!!
    Niestety, podobno ten motocykl użytkuje tylko armia USA.
    Może ktoś wie więcej to niech pisze jak go ściągnąć.

  • Gość: Gość

    0

    hmm tylko 350 tys pln.Moze mama da na gwiazdke......

  • Gość: Gość

    0

    Czolg na dwóch kolach!!

  • Gość: Gość

    0

    Ale cudeńko nie ma co!!!!!!!!!!!

  • Gość: Gość

    0

    ale cudeńko nie ma co!!!!!!!!!!!

  • Gość: Gość

    0

    wow ile siana to kosztuje malo jak nic!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX