Nowy Transalp XL 700V

Zaprezentowana na ubiegłorocznych targach Motor Show w Paryżu Honda Transalp to jedna z najbardziej oczekiwanych premier obecnego roku. Reprezentant segmentu turystycznych enduro w najnowszym wcieleniu to bardziej motocykl szosowy niż terenowy.

Transalp to model produkowany przez Hondę od 1987 roku, ostatni facelifting przeszedł w 2006. Modyfikacje, którym podlegał przez dwadzieścia lat produkcji nie zmieniły go w znaczący sposób. Ceniony za uniwersalność i bez awaryjność zyskał spore grono entuzjastów w wielu krajach starego kontynentu.

Honda w modelu na rok 2008 zdecydowała się na śmiałe zmiany stylistyczne. Całkowicie zmieniono przód motocykla, Transalp zyskał zaokrąglony przedni reflektor oraz nową owiewkę. Przednie koło z 21 calowego zmieniono na 19. Zmniejszono również bak paliwa, którego pojemność wynosi teraz 17.5L (poprzednio 19L ) oraz przesunięto kanapę do przodu tak by wymusić bardziej wyprostowaną pozycje kierowcy.

Modyfikacje objęły także jednostkę napędową. Pojemność silnika została zwiększona z 650 do 680 cm3, zaaplikowano nowy system wtrysku paliwa PGM-FI. Dzięki tym zabiegom enduro zyskało więcej mocy oraz elastyczności. Zastosowanie wtrysku paliwa oraz katalizatora ograniczyło zużycie benzyny i emisje spalin.

 

Za zatrzymanie Hondy odpowiedzialny jest nowy zintegrowany system hamulców. Sprzężenie układów powoduje, że przy naciśnięciu nożnego hamulca uruchamiany jest także przedni zacisk. Opcjonalnie dostępny system ABS dodatkowo podnosi sprawność układu.

Nowy jest również panel wskaźników. Obok tradycyjnego obrotomierza znajduje się wyświetlacz LCD, który oprócz podawania prędkości prezentuje dane dotyczące m.in. przebiegu dziennego czy poziom paliwa.

Wprowadzone modyfikacje sprawiły, że nowy Transalp stracił swoją uniwersalność. Teraz jest to turystyk o wyglądzie enduro, który lepiej sprawuje się na asfalcie niż w ciężkim terenie. Stylistycznie został trochę "zepsuty" przez zaokrąglony przedni reflektor ale jest to tak naprawdę kwestią gustu. Czego najbardziej brakuje to nowej skrzyni biegów, dodanie kolejnego przełożenia szczególnie przy nowym mocniejszym silniku byłoby tu wskazane.

Dane techniczne

Dostępne kolory: Żółty, Czerwony, Niebieski i Szary (patrz galeria zdjęć).

 

Maciej Kapuściński

Więcej o:
Copyright © Agora SA