BMW przed Audi i Mercedesem

Wśród niemieckich marek premium same wzrosty. Po pierwszym półroczu grupa BMW objęła prowadzenie nad Audi i Mercedesem z wynikiem blisko 700 tys. sprzedanych aut

A dokładniej - 689 861. To o 12,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku, gdy nabywców znalazło 585 750 samochodów. Konkrety? X3 podwoiło swój zeszłoroczny wynik, "piątka" wskoczyła na pozycję klasowego lidera, a "siódemka" ma za sobą najlepsze półrocze w historii.

Cała grupa BMW, wraz z markami MINI i Rolls-Royce, osiągnęła po pierwszych sześciu miesiącach br. rekordową sprzedaż 833 366 sztuk (+19,7 proc.), w tym 141 913 sztuki MINI (+28,9 proc.) oraz 1 592 Rolls-Royce'y (+64,1 proc.). Siłą napędową MINI okazał się Countryman, wybierany obecnie przez co trzeciego klienta firmy. Najważniejsze dla grupy BMW rynki to: Niemcy (150 tys. aut), USA (143 tys.) oraz Chiny (121 tys.), gdzie zanotowano spektakularny, 61-proc. wzrost sprzedaży.

A co z konkurencją? Audi i Mercedes nie mają raczej powodów do zmartwień. Firma spod znaku czterech pierścieni sprzedała w I półroczu br. 652 950 aut, o 17,7 proc. więcej niż przed rokiem. Sporą popularnością cieszą się modele A1 i Q7, rośnie także sprzedaż A8. Główne rynki dla Audi to m.in.: Niemcy (125 091 aut, +15,7 proc.), Chiny (140 699 aut, +28 proc.) oraz USA (55 909 aut, +15,4 proc.).

Mercedes znalazł w tym samym czasie 610 531 klientów, co oznacza 9,7-proc. wzrost. W Niemczech sprzedano 123 tys. aut (nieznaczny wzrost), w Chinach - 92,2 tys. (+50 proc.), a w USA - 111 tys. (+7 proc.).

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Wściekła "jedynka", czyli BMW 1 M Coupe

Odświeżone BMW serii 1

BMW - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.