Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Nowy lub używany, kupiony w Polsce czy zagranicą? Nieważne. Wystarczy zdobyć certyfikat sprawności samochodu, wykupić członkostwo w programie excellente i gotowe. Jak przekonują jego pomysłodawcy, koszty zwrócić się mogą już przy pierwszej naprawie

Nowa turbosprężarka to co najmniej 2 tys. zł. Naprawa skrzyni biegów to lekko licząc 3 tysiące. Do tego pompa paliwa, układ zasilania i elementy zawieszenia. Używane auto to jak mawiają znawcy studnia bez dna. Obojętnie jak byśmy go nie sprawdzili, i tak zawsze może się coś wydarzyć. I właśnie dlatego na rynku coraz popularniejsze stają się programy przedłużania gwarancji. Kolejny z nich wprowadza importer Seata, Iberia Motor Company. Tym razem jednak ma być inaczej. Przede wszystkim program excellente dotyczy wielu marek z grupy Volkswagena. Łapią się więc na niego właściciele używanych Audi, Seatów, Skód i Volkswagenów.

Kia SportageKia Sportage fot. Kia Na jakie gwarancje jesteśmy zdani? Część I , Część II

Na czym polega? Przedłużona gwarancja to tak naprawdę polisa ubezpieczeniowa na naprawę samochodu. Jej koszt uzależniony jest od wieku i przebiegu auta. Ważne aby auto było osobowe (do 3,5 tony) zarejestrowane w Polsce, miało ważne badanie techniczne i w momencie wykupu polisy nie było starsze niż 7 lat. Może być sprowadzone z zagranicy i co więcej nie musi mieć udokumentowanej historii. Tę sprawdzą specjaliści podczas badania wstępnego. Jeśli konieczne będą jakieś naprawy, po ich wykonaniu droga do certyfikatu otwarta. Auto go jednak nie otrzyma, jeśli podczas badania okaże się, że zamiast 100 tys. na liczniku nakręcone ma kilka setek więcej.

Z programu skorzystać mogą także klienci flotowi oraz klienci nowych aut. Nie oznacza to jednak, że w przypadku nowego auta mamy podwójną gwarancję. Ta z programu excellente zacznie działać dopiero dzień po wygaśnięciu gwarancji producenta. Ważna jest w tym przypadku jednak wartość sumy ubezpieczenia. Określana jest ona w chwili zawarcia umowy, a zaczyna działać po wygaśnięciu gwarancji fabrycznej. Przykład? Kupujemy nowe auto za 50 tys. zł. W tym samym dniu kupujemy polisę excellente. Zacznie obowiązywać za dwa lata, jednak jej wartość będzie wynosiła 50 tys. zł. Gdybyśmy kupili polisę na ten sam samochód po dwóch latach, jej wartość będzie równa wartości dwuletniego auta. Dlaczego tak ważna jest wartość ubezpieczenia? Do tej wartości będziemy mogli korzystać z naprawy. Jeśli suma ubezpieczenia wyniesie 20 tys. zł, a koszt naprawy przekroczy tę kwotę, do naprawy będziemy musieli dopłacić.

Na tym nie koniec. Maksymalny przebieg auta w chwili zakupu polisy nie może być większy niż 150 tys. km, a silnik nie może być większy niż dwulitrowy (patrz tabela poniżej). Skąd te obostrzenia? Jak tłumaczy Artur Sienkiewicz, dyrektor działu serwisu z Iberia Motor Company, to tylko kwestia kosztów. Dla starszych aut lub tych z większymi silnikami koszt zakupu polisy byłby znacznie wyższy. Właśnie dlatego pomysłodawca programu nie zdecydował się na ich wprowadzenie.

Fot. SeatFot. Seat Fot. Seat

Którą generację Passata uważasz za najbardziej udaną?

Ile to kosztuje? Najtańsze ubezpieczenie to wydatek 499 zł. Do tego doliczyć trzeba koszt uzyskania certyfikatu, czyli przejść standardowe badanie na ścieżce diagnostycznej. Ale tutaj na klientów czeka niespodzianka. Normalnie trzeba za nie zapłacić 99 zł. Jeśli jednak zdecydujemy się na nie podczas przeglądu okresowego koszty badania ponosi dealer.

Co obejmuje ubezpieczenie?  To 16 grup podzespołów obejmujących wszystkie elementy samochodu od silnika przez skrzynię biegów, zawieszenie, po układ hamulcowy i elektryczny. Nie obejmuje oczywiście elementów eksploatacyjnych. Istotne także, że program działa na razie tylko w Polsce i wyłącznie w autoryzowanych salonach Iberia Motors Company. Podczas trwania programu auto musi być serwisowane w ASO.

Jak wiadomo przy gwarancji ubezpieczeniu diabeł twki w szczegółach. Sprawdź pełen zakres ubezpieczenia programu excellente:

1. SILNIK - mechanizm zaworowy, włączając hydrauliczne popychacze, zawory dolotowe i wylotowe (z wyłączeniem spalonych zaworów), sprężyny i prowadnice, głowica silnika (z wyłączeniem pęknięć i odkształceń), uszczelka głowicy (nie dotyczy przedmuchów), popychacze, wałki rozrządu i prowadnice, koła zębate układu rozrządu i łańcuchy rozrządu, pompa oleju, tłoki i pierścienie, tuleje cylindrów, korbowody, sworznie tłokowe i łożyska, wał korbowy i łożyska, kolektor dolotowy, koło zamachowe i wieniec. Paski rozrządu są objęte ubezpieczeniem pod warunkiem ich wymiany zgodnie z harmonogramem przewidzianym przez producenta. Konieczne jest udokumentowanie przestrzegania tego harmonogramu. 2. MECHANICZNA SKRZYNIA BIEGÓW - wewnętrzne koła zębate, piasty synchronizatorów, wybieraki, wałki, łożyska, tuleje i koła przekładniowe. 3. AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW - wewnętrzne wałki, koła zębate, sprzęgła, okładziny hamulców, blokada zaworu, regulator, pompa oleju, łożyska i tuleje, serwo, tarcza napędu i koła przekładniowe. 4. PRZEKŁADNIA HYDROKINETYCZNA - uszkodzenie jakiegokolwiek wewnętrznego elementu mechanicznego 5. PRZEKŁADNIA BEZSTOPNIOWA - wewnętrzne sprzęgła, przekładnia planetarna, przekładnie redukcyjne, wałki, koła pasowe o zmiennej charakterystyce, elementy napędzające cięgła, wewnętrzne uszczelki, tuleje i łożyska 6. MECHANIZM RÓŻNICOWY - wewnętrzne koło koronowe i koło zębate, koła satelitów, osie, łożyska i tuleje, podkładki oporowe i podkładki dystansujące. 7. UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU NA PRZEDNIĄ OŚ - półosie wraz z przegubami homo kinetycznymi, przegubami uniwersalnymi i łącznikami (z wyłączeniem osłon). 8. ŁOŻYSKA KÓŁ - wyłącznie łożyska kół osi napędzanej. 9. WAŁ NAPĘDOWY - przeguby uniwersalne i łączniki. 10. UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU NA TYLNĄ OŚ - półosie, zewnętrzne półosie tylnych kół wraz z przegubami homo kinetycznymi, przegubami uniwersalnymi i łącznikami (z wyłączeniem osłon). 11. UKŁAD ZASILANIA PALIWEM - (olej napędowy lub benzyna), mechaniczne lub elektryczne pompy paliwowe. 12. UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA - pompa płynu chłodzącego, sprzęgło wiskotyczne wentylatora, termostat i obudowa termostatu. 13. UKŁAD KIEROWNICZY - (obejmuje układ wspomagania kierownicy), zębatka kierownicza i koła zębate (z wyłączeniem osłon), przekładnia kierownicza, zębatka kierownicza układu wspomagania kierownicy i pompa układu wspomagania kierownicy. 14. TURBOSPRĘŻARKA - (montowana fabrycznie), turbosprężarka jest objęta polisą wyłącznie w przypadku, gdy jest montowana fabrycznie w nowym pojeździe. 15. UKŁAD HAMULCOWY - cylinderki, korektor siły hamowania, zaciski hamulcowe, uszczelki i serwo. 16. UKŁAD ELEKTRYCZNY - rozrusznik z włącznikiem elektromagnetycznym, wraz z mechanizmem załączania i napędem sprzęgającym, alternator / zestaw diod, cewka zapłonowa, przekaźnik świateł awaryjnych, silnik wycieraczek szyby przedniej i tylnej, silniki spryskiwaczy szyb i reflektorów.

Juliusz Szalek

ZOBACZ TAKŻE:

Ford ruszył z "Gwarancją 12"

Opel oferuje dożywotnią gwarancję

Samochody - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA