Lancia Ypsilon powstaje na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej użytej w Fiatach Panda i 500 oraz w Fordzie Ka, produkowanym nota bene w tyskiej fabryce. Stąd modyfikacje taśmy montażowej ograniczono do niezbędnego minimum. Stopień elementów wspólnych dla wszystkich tych modeli jest spory, teraz jednak mamy do czynienia z dwoma parami bliźniaków. Pierwsza to Fiat 500 i Ford Ka, druga to Fiat Panda i Lancia Ypsilon.
Te dwa ostatnie modele dzieli wielkość nadwozia, zawieszenie, czy wykończenie wnętrza, ale podobieństw jest wcale nie mało. Największe to oczywiście silniki z palety Fiata użyte do napędu Lancii.
Już niedługo przedstawimy wrażenia z pierwszej jazdy nową Lancią Ypsilon, a póki co zapraszamy na krótką wycieczkę po linii montażowej i spawalni fabryki w Tychach .
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: