Koniec Mazdy 6 z USA

Mazda nie planuje produkcji następnej generacji "szóstki" w amerykańskiej fabryce w Michigan. Powód? Kiepska sprzedaż obecnego modelu
Amerykańska wersja "szóstki" ma o ponad 6 cm dłuższy rozstaw osi i dysponuje benzynowymi silnikami o pojemności 2,5 (R4) i 3,7 litra (V6). Jak wygląda? Zajrzyj do galerii zdjęć.

Zakłady AutoAlliance International w Michigan Mazda kupiła w 1987 roku i rozpoczęła tam produkcję sprzedawanych w USA egzemplarzych modelu MX-6 (w Europie 626 Coupe), bliźniaczego Forda Probe oraz 4- i 5-drzwiowych wersji 626 (od 1990 roku).

W 1992 roku połowę udziałów w fabryce odkupił Ford, a Japończycy zaczęli tam montować kolejną generację 626 i MX-6 (GE) oraz Forda Probe. Od tamtej pory kolejne amerykańskie wydania 626, a następnie 6 pochodziły z Michigan. Obecnie powstaje tam również Ford Mustang.

Do dzisiaj fabrykę w Michigan opuściło 1,7 mln aut, w tym 0,5 mln egzemplarzy obydwu generacji Mazdy 6.

Z uwagi na niską sprzedaż, Japończycy postanowili od 2013 roku zaprzestać produkcji "szóstki" w USA. Zamiast spodziewanych 100 tys., w zeszłym roku tamtejsze zakłady opuściło jedynie 45 tys. sztuk, co czyni montaż modelu w USA nieopłacalnym.

Nowa generacja Mazdy 6 dedykowana na rynek amerykański będzie zatem powstawać w Japonii. Poza tym produkcją modelu zajmą się także zakłady w Chinach, Tajlandii i Kolumbii.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - TEST

Która generacja Mazdy 626/6 podoba Ci się najbardziej?

Mazda 6 - ogłoszenia

Więcej o: