Eliminacja Classicauto Cup 2011

Rusza Classicauto Cup - cykl imprez adresowanych do miłośników klasycznych aut. Pierwsza eliminacja odbędzie się 4 czerwca w Białej Podlaskiej

Czym jest Classicauto Cup?

Classicauto Cup to cztery imprezy, organizowane w sezonie dla coraz liczniejszego w Polsce grona zwolenników aut zabytkowych i klasycznych. Sportowa rywalizacja łączy się tu z zabawą - imprezy mają charakter wyścigowo-piknikowy. Rozrywkę w czasie ich trwania zapewniamy nie tylko kierowcom, ale też ich rodzinom i gościom. Każda z edycji gromadzi od 80 do 125 aut. W sezonie 2011 Classicauto Cup rozegrany zostanie już po raz piąty!

Pierwsza eliminacja Classicauto Cup 2011 odbędzie się na byłym wojskowym lotnisku w Białej Podlaskiej 4 czerwca.

Harmonogram imprez

4 czerwca - Lotnisko w Białej Podlaskiej
2 lipca - Tor Kielce w Miedzianej Górze
30 lipca - Lotnisko w Nowym Mieście nad Pilicą
10 września - Tor Kielce w Miedzianej Górze

Classicauto Track Day Biała Podlaska 4 czerwca

W zawodach w Białej Podlaskiej wystartują auta zabytkowe oryginalne i modyfikowane oraz youngtimery nie młodsze niż 15-letnie. Spodziewanych jest około 80 aut. Do przejechania będą 22 kilometry szybkich prób sportowych. W piątek 3 czerwca po południu planowane są jazdy treningowe dla chętnych.

Zapraszamy do odwiedzenia strony www.classicauto.pl, gdzie dowiedzieć się można wszystkich szczegółów związanych z imprezą oraz zapoznać się z regulaminem Classicauto Cup 2011, a także sprawdzić aktualną listę zgłoszeń.

Kolejne zawody z cyklu CA Cup odbędą się 2 lipca na Torze Kielce w Miedzianej Górze. A oto kilka rad dla osób, które jeszcze nie startowały w CA Cup, a myślą o zrobieniu pierwszego kroku:

* Obiekt jest bardzo rozległy i bezpieczny. Jeździ się przeważnie szerokimi, równymi, asfaltowymi trasami, a ewentualne błędy nie niosą za sobą konsekwencji sprzętowych.

* Generalnie w imprezach z cyklu Classicauto Track Day wchodzących w skład CA Cup można wystartować autem wyprodukowanym przed 1997 rokiem. Samochody sprzed 1985 roku kwalifikujemy jako oldtimery, a młodsze jako youngtimery. O zaliczeniu do danej grupy decyduje rok produkcji nadwozia, a najważniejszym kryterium dopuszczenia jest prawidłowy (nie zawsze oryginalny!) silnik pod maską. Ponadto w Grupie I (zabytki oryginalne) auta muszą startować na ogumieniu o fabrycznym rozmiarze.

* Każde zawody to od 6 do 9 przejazdów prób sportowych o długości od
2 do 3,5 km, po dobrej nawierzchni. Zatem spokojnie można wystartować samochodem nie przygotowanym do sportu. Zawody odbywają się na torach lub lotniskach i ewentualne błędy zwykle nie grożą uszkodzeniem samochodu. Odcinki specjalne są jednak dość szybkie, staramy się bowiem unikać ciasnych zakrętów wokół słupków.

* Chcąc przygotować auto w podstawowym zakresie, warto zainwestować przede wszystkim w pełną sprawność, dobre opony i miejsce kierowcy (sportowy fotel, pasy, kierownica), następnie nieco twardsze zawieszenie, a mocą silnika i hamulcami zająć się w trzeciej kolejności.

* Oczywiście auta przygotowane do sportu w sposób zaawansowany mają zwykle większe szanse na zajęcie lepszych miejsc, ale przypominamy o Grupie I, w której mogą startować jedynie samochody nie modyfikowane, w stanie oryginalnym wyprodukowane do 1982 roku.

* Obowiązkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa są atestowane kaski używane w sportach samochodowych lub motocyklowych (rowerowe, narciarskie itp. są wykluczone). Kontrolujemy też solidność mocowania foteli, pasów bezpieczeństwa i akumulatora oraz ważność przeglądu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC. Należy też posiadać ubezpieczenie NNW, najlepiej z rozszerzeniem na sporty motorowe.

A oto kilka dodatkowych plusów Classicauto Track Day:
- nie trzeba mieć pilota, choć polecamy jazdę w 2 osoby;
- mogą startować kabriolety;
- rezygnującym wcześniej niż 1 dzień przed zawodami zwracamy część lub całe wpisowe;
- próby sportowe o długości minimum 2,5 km każda;
- brak "kręcenia się" wokół słupków;
- potrącenie obiektu wyznaczającego trasę (np. opon) nie skutkuje karą czasową;
- mety lotne zamiast męczącej auto mety stop;
- do końcowej klasyfikacji liczą się wszystkie przejazdy, a jedynym kryterium jest uzyskany czas, weryfikowany współczynnikami za wiek auta;
- przed startem załogi odbywają przejazdy zapoznawcze z trasami prób;
- zgłoszone osoby towarzyszące wchodzą na teren imprezy za darmo;
- wręczamy około 50 pucharów w grupach i klasach pojemnościowych.

Więcej informacji i regulamin na: www.classicauto.pl

ZOBACZ TAKŻE:

Zabytkowe Mercedesy w Mille Miglia 2011

Polskie zabytki lśnią jak nowe - GALERIA

Maserati - ogłoszenia

Więcej o: