VW i Karmann na Techno Classica

Volkswagen przejął Karmanna i już w przyszłym roku zamierza wznowić produkcję w Osnabrück odwołując się do bogatej historii tej firmy. Dzieła Karmanna można podziwiać na Techno Classica w Essen

Firma nadwoziowa Karmann specjalizowała się w kabrioletach. Chociaż powstała w 1901 roku, dopiero współpraca z Volkswagenem pozwoliła rozwinąć jej skrzydła. Działalność firmy pozwalała utrzymywać produkcja Garbusów a potem Golfów w wersjach ze składanym płóciennym dachem. Renomę Karmann zyskał własną konstrukcją, modelem Ghia z lat 1955-1974.

Techno Classica w Essen to największe niemieckie targi pojazdów historycznych i zabytkowych w Niemczech. W tym roku na stoisku Volkswagena można zobaczyć kilka ciekawych prototypów, m.in. prototypy firmy Karmann.

Golf I Cabrio

Zaprezentowane w Essen, pierwszy prototyp Golfa Cabrio i nowy Golf Cabrio, wywołują ochotę podróżowanie z otwartym dachem w pięknej scenerii, w słoneczne dni. Prototyp pierwszej generacji nie posiadał jeszcze pałąka przeciwkapotażowego, przez co otrzymał później przezwisko: "miseczki truskawkowej". Ten niezbędny element dbający o bezpieczeństwo pojawił się w seryjnych modelach. Jednak nowy Golf Cabrio, dzięki seryjnemu mechanizmowi automatycznie wysuwającemu pałąk zabezpieczający pasażerów w przypadku dachowania, również poradził sobie bez pałąka przeciwkapotażowego.

Karmann Ghia typ 34 Cabrio

Kolejny kabriolet prezentowany przez Volkswagena to Karmann Ghia typ 34 - jeden z dwunastu egzemplarzy wyprodukowanych na świecie. Długoletni duet Karmanna i Volkswagena zamierzał wprowadzić ten pojazd w 1963 roku na rynek.

Puma GTS

Równie rzadko spotykanym jak Karmann Ghia Cabrio jest południowoamerykańska Puma GTS. Roadster ten bazuje na technologii Volkswagena, jednak został opracowany i rozpowszechniony przez producenta pod własną nazwą.

Cheetah

Niepowtarzalny model studyjny Cheetah pokazuje jak wyobrażano sobie następcę Karmanna Ghia w Osnabrück. Innowacyjny, dwuosobowy pojazd Georgio Giugiaro bardzo się wyróżniał. Zaprezentowany w 1971 roku, z zamontowanym silnikiem o przeciwległych cylindrach z tyłu pojazdu, Cheetah nie trafił ostatecznie do produkcji seryjnej.

Rzeczywistym następcą Karmann Ghia został, zaprojektowany w 1974 również przez Giugiaro, model Scirocco z napędem na przednią oś i z silnikiem chłodzonym cieczą.

W12 Syncro

W12 Syncro to 12 cylindrowy sportowy pojazd Volkswagena. Samochód ten dokładnie 10 lat temu pobił 10 rekordów, w tym rekord prędkości wynoszący 295,24 km/h.

Volkswagen - 60 lat kamperów i pojazdów specjalnych

VW przygotował gratkę dla miłośników wszystkich generacji Transportera. Podczas Techno Classica można obejrzeć kolekcję kamperów (od Samby po Californię) i różnego typu modele dostawcze.

Techno Classica trwa od 30 marca do 4 kwietnia.

Wybierz najlepszego hot-hatcha dekady

Więcej o:
Copyright © Agora SA