Quattro stanowią 38% sprzedaży Audi

Ubiegły rok okazał się rekordowy dla firmy Audi. Na całym świecie sprzedano 1 092 400 auta z czterema pierścieniami na atrapie chłodnicy. Aż 38% z nich wyposażona była w napęd obu osi

Ubiegły 2010 rok był najlepszy w dotychczasowej historii firmy. Sprzedaż kolejny raz przekroczyła założenia i osiągnęła 1 092 400 sztuk samochodów. Globalnie oznacza to wzrost aż o 15% w stosunku do 2009 roku.

W Europie Audi sprzedało 647 600 aut, co przekłada się na wzrost o 4,6% rok do roku. Wśród największych rynków Starego Kontynentu największy wzrost sprzedaży odnotowano w Wielkiej Brytanii (10,2%) i we Francji (9,4%).

Największy wzrost sprzedaży firma odnotowała w Chinach. W ubiegłym roku Audi sprzedało tam 227 938 aut, co oznacza aż o 43,4% większe zainteresowanie niemiecką marką w stosunku do 2009 roku.

Także rynek amerykański odnotował wzrost i to aż o 22%. Roczna sprzedaż Audi w USA po raz pierwszy przekroczyła liczbę 100 000 aut.

Na amerykańskim rynku ustanowiliśmy historyczny rekord sprzedaży i osiągnęliśmy najlepszy od lat wynik finansowy. W kolejnych latach wprowadzimy naszą odnoszącą sukcesy technologię TDI clean diesel do klasy wyższej: zaoferujemy amerykańskim klientom silniki TDI także w nowym modelu Audi A6 oraz w A8. W ten sposób umocnimy naszą pozycję w segmencie samochodów klasy wyższej - powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu AUDI AG ds. Marketingu i Sprzedaży

Audi jest także liderem sprzedaży aut segmentu premium z napędem obu osi. W zeszłym roku napęd Quattro miały aż 437 792 auta firmy z Ingolstadt. Oznacza to, że 38% Audi sprzedanych w zeszłym roku ma napędzane obie osie. Jeszcze 1,5 roku temu ten udział wynosił około 30% (więcej tutaj). Najpopularniejszym modelem z napędem Quattro jest Audi Q5 (155 025 sztuk sprzedanych w zeszłym roku).

Quattro jest jednym z największych sukcesów firmy, a dziś można powiedzieć, że to także najbardziej ekscytujący rozdział w historii firmy - powiedział Schwarzenbauer

Marcin Lewandowski



Audi Q5 | Emocje czy rozsądek?


BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją


30 lat Audi Quattro - galeria

Więcej o: