Do zestawienia wybraliśmy modele klasy kompaktowej z 2006 roku, z pięciodrzwiowymi nadwoziami typu hatchback i z dwoma najbardziej sensownym silnikami. Pierwszy to benzynowy 1,6 l., drugi turbodiesel o podobnej mocy - 100-115 KM. Zapewniają one naszym zdaniem przyzwoitą dynamikę przy rozsądnym zużyciu paliwa.
Obecność aut z większymi lub mniejszymi silnikami (np. Honda i Suzuki), to wyłącznie efekt ubogiej oferty producenta.
Wytłuszczonym drukiem zaznaczyliśmy najlepsze parametry w klasie. Które z tych aut Waszym zdaniem jest najlepsze? Zapraszamy do naszej sondy.
* - brak silnika benzynowego 1.6 w ofercie ** - jedyny diesel dostępny w ofercie
Wiadomo, że o jakości auta nie świadczą suche dane techniczne. Dodatkową pomocą mogą się okazać testy-konfrontacje. Oto wybrane z nich:
Chevrolet Lacetti - Kia Cerato
Fiat Stilo - Opel Astra II - Renault Megane II - Toyota Corolla - VW Golf | turbodiesle
Nissan Almera II - Opel Astra II | turbodiesle
Nie zapomnieliśmy o kompaktach segmentu premium.
Alfa Romeo 147 - Audi A3 - BMW 120i/d
Audi A3 Sportback - BMW 120d | turbodiesle
Jesteśmy ciekawi, czy przedstawione zestawienie może być pomocne przy wyborze samochodu używanego. Czekamy na Wasze opinie i propozycje podobnych. Napiszcie jakie silniki Was interesują w danej klasie, a postaramy się je uwzględnić.