Wodorowy Burgman legalny w Europie

Suzuki Burgman zasilany ogniwami paliwowymi uzyskał właśnie europejską homologację. Firma myśli o wprowadzeniu wodorowego skutera do produkcji seryjnej

Burgman z ogniwem paliwowym zadebiutował na 41. Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w październiku 2009 roku. Od lutego 2010 roku Suzuki i brytyjska firma Intelligent Energy, która opracowała system zasilania ogniwem paliwowym dla Burgmana, wspólnie uczestniczą w testach skutera na drogach publicznych, prowadzonych pod egidą agendy brytyjskiego rządu (Technology Strategy Board). Testy z udziałem jednego skutera odbywają się w okolicach Uniwersytetu Loughborough w środkowej Anglii. Wkrótce kolejne egzemplarze Burgmana dołączą do jazd testowych.

Skuter zasilany ogniwem paliwowym powstał na bazie standardowego Burgmana, stworzonego do jazdy po mieście. Kryje w sobie lekkie, kompaktowe, chłodzone powietrzem ogniwo paliwowe i zbiornik na wodór, umieszczony wewnątrz ramy. Prąd wytwarzany przez ogniwo zasila silnik elektryczny o mocy niecałych 12 KM. Na jednym tankowaniu może przejechać około 350 KM. Emitowana do atmosfery jest jedynie para wodna. Suzuki pracuje nad wprowadzeniem Burgmana z ogniwem paliwowym do masowej sprzedaży.

Czy to oznacza, że niebawem możemy spodziewać się nowego teledysku Sidneya Polaka reklamującego przyjazny środowisku skuter? Chyba nieprędko. Powszechnie stosowane pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi to wciąż melodia przyszłości (o ile rozwiązanie to w ogóle się przyjmie). Wiele zależy od liczby ogólnodostępnych stacji, na których można tankować wodór. Obecnie na całym świecie jest ich zaledwie 200.

Bartosz Sińczuk


ZOBACZ TAKŻE:

Sprytny skuter

Honda SH 300i | Za kierownicą

Motocykle - ogłoszenia

Więcej o: