VW rezygnuje z Silnika Roku?

Już wkrótce Volkswagen może zrezygnować ze stosowania 1,4-litrowego silnika TSI z technologią Twincharger, wspomaganego turbosprężarką i kompresorem. Powód? Skomplikowana konstrukcja i wysokie koszty produkcji

Technologia Twincharger po zadebiutowała w 2005 roku pod maską Golfa V (jego zdjęcia znajdziecie w galerii ). 1,4-litrowy silnik rozwijał 170 koni. Wcześniej, pod koniec lat 80. zastosował ją Nissan.

Brytyjski Autocar donosi, że benzynowy motor 1.4 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbiną i kompresorem - zdobywca tytułu Silnika Roku w 2009 i 2010 roku - może niedługo trafić do muzeum. Specjaliści z Volkswagena rozważają zastąpienie go wersją z turbiną, która gwarantuje podobną wydajność przy niższych kosztach produkcji i prostszej budowie.

Jak to działa? Napędzany paskiem kompresor dba o dodatkową moc przy niskich obrotach, natomiast w zakresie średnich i wysokich obrotów do akcji wkracza turbina. Dzięki niej kompresor pracuje zwykle tylko do 2400 obr./min; w przedziale od 2400 do 3500 obr./min jest załączany zależnie od potrzeb, a od 3500 obr./min zostaje całkowicie odłączony. W ten sposób ogranicza się niekorzystny wpływ mechanicznego doładowania na zużycie paliwa.

Golf GTI do lansu - ZOBACZ WIĘCEJ

Używany VW Passat B5

Volkswagen Passat - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA