Audi drwi z Mercedesa | Wideo

W nowej reklamie modelu A8 marketingowcy z Audi przenoszą nas w świat dziecięcej bajki i oznajmiają, że właśnie następuje postęp luksusu. Czas zatem pożegnać "staromodnego" Mercedesa klasy S

W ubiegłym roku Audi po raz pierwszy sprzedało w USA ponad 100 tys. aut (dokładnie 101 629 sztuk), notując blisko 23-proc. wzrost w porównaniu do roku 2009. Poprzedni rekord odnotowano w 2007 roku, gdy do klientów trafiło 93 506 samochodów z Ingolstadt.

Nowa A-ósemka spodobała się Amerykanom i w ciągu ostatnich 2 miesięcy 2010 roku znalazła 812 nabywców, co stanowi 53 proc. rocznej sprzedaży modelu (tutaj przeczytasz nasz test wersji 4.2 TDI). Szefowie firmy są także zadowoleni ze sprzedaży wersji TDI. Właśnie taki motor trafił do ponad połowy sprzedanych w ubiegłym roku A-trójek.

Cztery pierścienie wyprzedzają w USA Jaguara i Volvo, ale daleko im jeszcze do Acury, BMW, Mercedesa i Lexusa. Podobną do Audi sprzedaż odnotowało natomiast Infiniti. Szczegóły poniżej, wraz z zeszłorocznymi wynikami innych marek premium i semi-premium, obecnych na amerykańskim rynku:

- Buick: 155,4 tys. (+51,9 proc.)
- Cadillac: 147 tys. (+34,7 proc.)
- Acura: 133,6 tys. (+26,4 proc.)
- Infiniti: 103,4 tys. (+27,6 proc.)
- Audi: 101,7 tys. (+22,9 proc.)
- Mercedes: 225 tys. (+18 proc.)
- BMW: 220 tys. (+12 proc.)
- Lexus: 229,3 tys. (+6,2 proc.)
- Jaguar: 13,3 tys. (+11,6 proc.)
- Lincoln: 85,8 tys. (+3,6 proc.)
- Volvo: 54 tys. (-12 proc.)
- Saab: 5,4 tys. (-37,3 proc.)

Nowe reklama A-ósemki bazuje na popularnej książce dla dzieci "Goodnight Moon" autorstwa Margaret Wise Brown. Jak myślicie, czy klienci za radą Audi powiedzą "dobranoc" dotychczasowym symbolom luksusu i wystawnego życia?

Zapraszamy do galerii zdjęć Audi A8 L.

Marcin Sobolewski

Audi R8 V10 w Bieszczadach - TEST WIDEO

Nie będzie kolejnego Audi RS4 - ZOBACZ TUTAJ

Audi R8 - ogłoszenia

Więcej o: