Gwiazdy mijającego roku

Redakcja amerykańskiego magazynu Automobile wybrała 10 najlepszych aut mijającego roku. A jaki byłby Wasz wybór?

Popularny amerykański magazyn Automobile wyłonił 10 najciekawszych modeli mijającego roku, dostępnych amerykańskim rynku. Tym razem wydawnictwo nie urządziło sesji fotograficznej, ale każdy z modeli przedstawiło jako dziecięcą zabawkę. Autorem unikalnych portretów, inspirowanych Matchboxami, jest niemiecki rysownik Daniel Stolle.

Na listę finalistów trafili reprezentanci różnych segmentów: kompaktowy VW Golf GTI, rodzinna Honda Odyssey, luksusowy Jaguar XJ i sportowe Porsche Boxster. Które auta Waszym zdaniem powinny trafić do czołówki premier mijającego roku? Zwycięska dziesiątka według Automobile wraz z wybranymi komentarzami redakcji przedstawia się następująco:

BMW serii 3

Drogie sportowe sedany! Jesteście wspaniałe i spędzamy z wami wiele czasu. Nigdy nie zapomnimy pierwszego pomruku z wydechu Infiniti G37 i luksusowej atmosfery, która panuje we wnętrzu Audi A4. Niestety, nie możemy być razem... Jesteśmy bowiem w związku z BMW serii 3. (...) Doskonałe wyważenie, wyśmienita kierowalność, reakcja na gaz i przyzwoity apetyt - wylicza zalety "trójki" jeden z dziennikarzy.

Cadillac CTS-V Sport Wagon

Zamknij oczy i wyobraź sobie kabinę z fotelami Recaro, bulgot widlastej "ósemki", cichy jęk kompresora, potem obejmij dłonią pokrytą zamszem gałkę zmiany biegów i kierownicę... Wciśnij mięsisty pedał sprzęgła, wrzuć bieg i dobij do końca obrotomierza, przygotowując się na potężne palenie gumy. (...) Otwórz oczy - siedzisz w kombi. Kombi, które mieści tyle samo bagażu, co głupiutkie BMW X6 albo dwanaście 911-ek.

Ford Mustang

Znowu na szczycie i to nie tylko za sprawą nowego, 5-litrowego silnika V8 o mocy 412 koni. Przyzwoita wersja V6 kosztuje ledwie 23 tys. dolarów, a V8 - zdolna osiągnąć 60 mil/h w 4,6 s - niecałe 30 tys. Zwinne podwozie, niewielka masa i krótsze przełożenia skrzyni dają mu przewagę nad cięższym Camaro. Na dodatek wnętrze Forda wygląda dużo lepiej.

Honda Odyssey

W kategorii minivanów Odyssey ociera się o perfekcję. Nowy model wyznacza standardy w dziedzinie stylu, użyteczności i techniki. Za drzwiami czeka osiem pełnowymiarowych foteli i atmosfera porządnego hotelu. Benzynowa V-szóstka w połączeniu z 6-biegowym automatem nie przynosi wstydu na drodze i nie dobija na stacji benzynowej.

Dodge Ram 1500

Twardy niczym ciężarówka i wygodny jak rodzinny sedan - to połączenie sprawia, że Ram drugi raz trafił do naszego rankingu. Nie sposób nie docenić jego tylnego zawieszenia Multi-Link, opartego na sprężynach zamiast resorów piórowych, oraz widlastej "ósemki" z półkulistymi komorami spalania.

Hyundai Sonata

12 lat temu Sonata była uosobieniem przeciętności. Dziś stała się modelem godnym konkurować z bestsellerami - Toyotą Camry i Hondą Accord, celnie trafiając w potrzeby amerykańskich klientów. Wygląd, prowadzenie, wydajne benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem i swoiste wisienki na torcie, czyli wersja turbo i hybryda, czynią Sonatę udaną bez względu na to, czy będzie w naszym rankingu, czy nie.

Jaguar XJ

Tak jak XF, XJ zrzucił z siebie neoklasyczny kostium. Także wnętrze przestaje czerpać z doświadczeń przeszłości - jest świeże i luksusowe. Życzylibyśmy sobie tylko, by obsługa systemu nawigacji była równie nowoczesna, co reszta kokpitu. (...) Aluminiowa architektura nadwozia sprawia, że 5-litrowy motor V8 pod maską Jaguara nie trudzi się zbytnio z jego rozpędzaniem. XJ porusza się ze zdumiewającym opanowaniem i płynnością.

Porsche Boxster/Cayman

Gdy w 1998 roku Boxster trafił na rynek i zdobył naszą nagrodę, określiliśmy go jako "esencję sportowego samochodu". Pierwszą generację wyróżniliśmy trzy razy, a obecną - aż pięć. Co tu dużo mówić, kochamy Boxstera! Nie sądziliśmy, że będziemy pożądać go jeszcze bardziej, póki Porsche nie wprowadziło zamkniętego Caymana. Teraz przez okrągły rok możemy upajać się słodką muzyką płynącą z jego silnika.

Volkswagen Golf GTI

Kolejny raz Golf wyznacza standardy. Powściągliwe oblicze, dbałość o detale i doskonała mechanika czynią go zdolnym hot hatchem. Kierowca szybko obdarza GTI zaufaniem dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu i tylko ręczną skrzynię biegów wypada od razu zamienić na dwusprzęgłowy automat.

Volvo S60 T6

Nowe Volvo S60 to największe zaskoczenie naszego rankingu. Za sprawą napędu na cztery koła jest zwinne, rzędowa "szóstka" gładko rozwija moc, a wnętrze urzeka skandynawską osobowością.

Marcin Sobolewski, źródło: Automobile Magazine

Nissan Leaf Samochodem Roku 2011

Volkswagen Polo Samochodem Roku 2010 - WIĘCEJ

Nissan Almera - ogłoszenia

Więcej o: