Najbliższe plany grupy Fiata

Już w przyszłym roku na europejskie drogi wyjedzie Lancia 300 i Grand Voyager oraz Fiat Journey...
Lancia produkowała Themę w latach 1984-1994. Topowa wersja 8.32 z widlastą "ósemką" Ferrari o pojemności 3 litrów rozwijała moc 205-215 KM (powstało 3537 sztuk tej wersji).

...a raczej europejskie odpowiedniki Chryslera 300 (więcej o nowym modelu tutaj) i odświeżonego Grand Voyagera (dowiedz się więcej) pod szyldem Lancii oraz Dodge'a Journeya, który trafi do nas ze znaczkiem Fiata. Na wtorkowej uroczystości przekazania Fiata 600 na rzecz Muzeum Techniki (pisaliśmy o tym tutaj) przedstawiciele Fiat Auto Poland podzielili się z nami tegorocznymi wynikami sprzedaży i planami na najbliższe miesiące.

Nadchodzący rok ma sprzyjać Lancii. W tyskiej fabryce powstało już ponad 140 próbnych egzemplarzy nowej generacji Ypsilona, a model oficjalnie zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie. Pod koniec roku dołączy do niego van bazujący na Chryslerze Grand Voyagerze (dawniej Lancia oferowała w tym segmencie Zetę i Phedrę, spokrewnione m.in. z Peugeotem i Citroenem) oraz nowa limuzyna, zwana najprawdopodobniej Themą.

W przypadku tej ostatniej założono roczną sprzedaż na poziomie 10-15 tys. sztuk. Auto - wraz z "oryginalnym" Chryslerem 300 - będzie produkowane w kanadyjskiej fabryce Chryslera, a koniem pociągowym oferty ma być wersja z 3-litrowym turbodieslem VM Motori o mocy 230 koni. Czy Europejczykom spodoba się Amerykanin z włoską metką? Przypomnijmy, że ostatnia próba zaistnienia Lancii w klasie średniej wyższej nie skończyła się najlepiej. Unikalny, zaprezentowany w 2002 roku model Thesis do 2009 roku znalazł jedynie 16 tys. nabywców.

Analitycy prognozują, że w tym roku Polacy kupią 305 tys. nowych aut, a w 2011 - 280 tys.

W tym roku Włosi zdobędą około 8,2-proc. udział w polskim rynku (w 2009 r. 9 proc.), a do 2013 roku chcą zwiększyć go do 10 proc. W przypadku Alfy Romeo największe nadzieje budzi nowa Giulietta, sprzedaż Lancii napędzić mają Ypsilon i Thema, a Jeepa - cała gama odświezonych modeli, o których pisaliśmy tutaj. A jak wyglądają tegoroczne statystyki? Jeśli uwzględnić dotychczasową dynamikę, 2010 rok Alfa Romeo zamknie z wynikiem 1 115 sprzedanych egzemplarzy (w 2009 r. 943), Lancia - 276 (w 2009 r. 410), Fiat - 23 370 (w 2009 r. 22 563), a Jeep - 398 (w zeszłym roku 471). Bramy tyskich zakładów opuści w tym roku 530 tys. aut, nieco więcej niż prognozowano.

Marcin Sobolewski



500-ka dla Amerykanów - ZOBACZ TUTAJ

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - TEST - quo vadis, Delta?

Fiat 500 - ogłoszenia motoryzacyjne

Więcej o: