Alfy 159 dla polskiej policji będą znakowane zgodnie z najnowszymi wzorcami i utrzymane w srebrno-niebieskiej kolorystyce. Na pokładzie każdego auta zostanie zamontowany wideorejestrator, który będzie nagrywał wydarzenia z przodu i z tyłu radiowozu, a także radar pozwalający na pomiar prędkości samochodów nadjeżdżających z przeciwka.
Pod atrakcyjnymi liniami nadwozia nowe policyjne Alfy skrywają benzynowy czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,75 litra, który generuje moc 200 KM osiąganą przy 5000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm dostępny jest już przy 1400 obr./min. Napęd na przednie koła przenosi 6-biegowa skrzynia manualna. Efekt? Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 7,7 sekundy; prędkość maksymalna to 235 km/h.
Alfa Romeo 159 to samochód, który w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymał najwyższą możliwą pięciogwiazdkową ocenę. Na wyposażeniu jest m.in. siedem poduszek powietrznych, w tym jedna chroniąca kolana kierowcy. Ponadto bezpieczeństwa na drodze pilnuje dobrze zestrojony układ jezdny, wspomagany przez zaawansowane systemy elektroniczne. Listę otwiera układ ABS, dalej jest zespół trzech systemów składający się z VDC (ESP) + Brake Assistant + Hill Holder i wreszcie system Q2, czyli elektroniczny samoblokujący mechanizm różnicowy.
Polska jest już kolejnym krajem, w którym policja przesiada się do radiowozów legendarnej marki z Mediolanu (Alfy Romeo od lat z powodzeniem są wykorzystywane przez funkcjonariuszy policji m.in. we Włoszech czy Austrii).
Alfa 159 w teście - sprawdzi się w policyjnej służbie?
312 razy Alfa Romeo - wielki zlot w Wielkiej Brytanii - ZOBACZ TUTAJ