TOP 5 | Czego w Polsce nie kupisz?

Veyrona, Murcielago, X-Bow'a albo Lotusa. Przynajmniej w oficjalnym przedstawicielstwie, takim z autoryzowanym serwisem. Zobacz, jakie auta przechodzą nam koło nosa
Bugatti Veyron 16.4 Super Sport Bugatti Veyron 16.4 Super Sport Bugatti

Bugatti Veyron

Zabytowe Bugatti osiągają na aukcjach zawrotne ceny, a modele z serii 41 Royale i 57 Atlantic uważane są za najpiękniejsze samochody na świecie. W 2000 roku Volkswagen pomógł odrodzić się na nowo dziecku włoskiego konstruktora Ettore Bugatti i zaprezentował koncepcyjnego Veyrona, napędzanego 16-cylindrowym silnikiem o mocy 1001 koni.

Dzisiaj Veyron to najbszyszy seryjny samochód świata. Pierwszą "setkę" osiąga w 2,5 s, a maksymalnie rozpędza się do ponad 400 km/h. Jeśli chcecie stać się posiadaczami tej bestii, musicie przygotować co najmniej 1,1 miliona euro. Być może skusicie się na którąś z ekskluzywnych edycji specjalnych. I pamiętajcie, że 100-litrowy bak Veyrona wystarczy na 12 minut podróży z maksymalną prędkością. Właściwie to dobrze, bo po 15 minutach opony i tak nie nadawałaby się do dalszej jazdy.

Dodge Challenger

Challenger to kolejny przykład powrotu do historii amerykańskich muscle carów. Obecne wydanie jeździ na płycie podłogowej Mercedesa klasy E. Poza silnikami 3.5 V6 (250 KM) i 5.7 HEMI V8 (372 KM) moc na tylne koła przekazuje najmocniejszy 6.1 HEMI V8 o mocy 425 koni. Najsłabszą wersję kupimy w Stanach Zjednoczonych za 23 tys. dolarów.
KTM X-BOW KTM X-BOW KTM

KTM X-Bow

Czy KTM to jeszcze samochód? Nie wiemy, ale ma cztery koła i daje mnóstwo frajdy z jazdy. 240-konny silnik 2.0 TFSI z Audi pozwala czterokołowemu pojazdowi o wadze 700 kg osiągnąć "setkę" w 3,9 s. Dla fanów ostrej jazdy przewidziano nawet wersję o mocy 300 koni. Cena podstawowej wersji też wgniata w fotel - 64 tys. euro.

Lamborghini

Czy Lamborghini postanowił produkować własne samochody po kłótni z Enzo Ferrari? Podobno. Dziś pod marką producenta kultowych modeli Miura i Diablo powstają Gallardo i Murcielago, opracowane pod okiem inżynierów z Audi. Najmocniejsze, 670-konne Murcielago SV potrzebuje jedynie 3,2 s do osiągnięcia 100 km/h. Przyjemność z posiadania mniejszego Gallardo to wydatek minimum 198 tysiące dolarów w USA, a za Murcielago musimy zapłacić minimum 354 tysiące dolarów.
Lotus Exige S Lotus Exige S Lotus

Lotus

Lotus produkuje samochody sportowe i wyścigowe, należy do malezyjskiego Protona. Obecne modele Lotusa to prostota wykonania, świetne prowadzenie i niska masa. Exige S, napędzany doładowanym silnikiem Toyoty 1.8 VVT-i o mocy 220 koni, osiąga "setkę" w 4,5 s.
Więcej o:
Copyright © Agora SA