Challenger w nowych odsłonach

Nowa V-szóstka dla kierowców o łagodnym usposobieniu i 470-konna wersja SRT8 392 dla żądnych wrażeń - oto najnowsze wcielenia Dodge'a Challengera

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie!

Chrysler ma zamiar zapakować nowy silnik Pentastar (więcej tutaj) do jak największej liczby modeli koncernu. Łącznie ma ich być aż 13. Kolejny do odhaczenia na liście jest właśnie Dodge Challenger.

3,6-litrowy motor V6 legitymuje się mocą 305 koni przy 6350 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 364 Nm przy 4800 obr./min, czyli o 55 KM i o 24 Nm więcej niż w przypadku ustępującego, bazowego Challengera. Parametry silnika czynią model bardziej konkurencyjnym wobec porównywalnych wersji Chevroleta Camaro i Forda Mustanga. Podstawowe dane techniczne całej trójki znajdziecie poniżej:

Gdzie kończy się rozsądek i myślenie o zużyciu paliwa, tam zaczyna się pole do tuningu. Na najbliższe targi SEMA Dodge przywiezie powitalną edycję Challengera SRT8 392 z 6,4-litrowym motorem HEMI V8 (liczba 392 oznacza pojemność w calach sześciennych). Pod maską kipi 470 koni przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 637 Nm, dostępny już przy 2900 obr./min. To o 45 KM i o 122 Nm więcej niż generował zeszłoroczny wariant SRT8 z silnikiem o pojemności 6,1 litra.

Poza mocarnym sercem, Challenger otrzymał również zmienione nastawy zawieszenia i bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Dostępny będzie w dwóch kombinacjach kolorystycznych, nawiązujących do sławnego brata Vipera. Całość zwieńczą 20-calowe alufelgi i dodatki od nadwornego tunera Dodge'a - firmy Mopar. W kabinie zagości skórzana tapicerka oraz tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza. Powstaną bowiem jedynie 1492 sztuki powitalnej edycji Challengera SRT8 392. Później auto przywdzieje "zwykłą" skórę i na stałe trafi do oferty.

Marcin Sobolewski

40 lat Challengera - GALERIA

Challenger symbolem USA - WIDEO

Darmowe ogłoszenia motoryzacyjne: www.autotrader.pl

Więcej o: