Mitsubishi i-MIEV od 160 800 zł

Mitsubishi podało polskie ceny i-MiEV'a, napędzanego silnikiem elektrycznym. Pierwsze egzemplarze pojawią się nad Wisłą wiosną 2011 roku, ale już znalazło się 25 chętnych

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Rocznie ma powstawać 11 tys. egzemplarzy i-MiEV'a.

Na i-MiEV'a można już składać zamówienia, a pierwsze egzemplarze wyjadą na nasze drogi wczesną wiosną 2011 roku. Jeszcze przed oficjalną premierą rynkową w Polsce sprzedano 25 sztuk wtyczkowozu: 4 z nich trafią do fińskiej firmy energetycznej Fortum, 1 - do biura rozwoju jednego z polskich miast, a pozostałe 20 do przedsiębiorstwa z branży energetycznej. Mitsubishi zdradza, że i-MiEV wzbudza duże zainteresowanie wśród firm z sektora energetycznego, elektrowni, służb miejskich oraz władz miast, które promują ekologiczne środki transportu.

Japończycy mają nadzieję, że wraz z upowszechnieniem się aut z napędem elektrycznym, spadnie ich cena. Francja, Portugalia i Wielka Brytania zapowiedziały już rządowe dopłaty, wspierające sprzedaż wtyczkowozów.

W skrócie

i-MiEV mierzy 3,48 m długości, 1,48 m szerokości i 1,61 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,55 m. Na pokład może zabrać 4 osoby i 227 l bagażu (z możliwością powiększenia do 860 l po złożeniu kanapy). Promień skrętu auta wynosi zaledwie 4,5 m.

Przewidywany koszt jednego ładowania we Francji to 2 euro.

Tylne koła napędza silnik elektryczny, rozwijający moc 68 koni i 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Litowo-jonowe baterie pozwalają na przejechanie 150 km, a ich pełne ładowanie trwa około 6 godzin.

Seryjne wyposażenie i-MiEV obejmuje m.in.: system kontroli stabilności jazdy, alufelgi, immobilizer, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej i klimatyzację. Model objęty jest 5-letnią gwarancją, ograniczoną przebiegiem 100 tys. km.

Marcin Sobolewski

Mitsubishi i-MIEV - pierwsza jazda

Czy powinniśmy bać się aut elektrycznych? - WIĘCEJ

Więcej o: