Mercedes wyprzedza Lexusa

Po raz pierwszy od 10 lat Lexus stracił czołowe miejsce w segmencie premium w USA

Wszystko o Lexusie: parametry, osiągi, opinie

Na pierwsze miejsce wrócił Mercedes, który w tym roku sprzedał 162,7 tys. aut (+20% względem roku 2009) - o 300 egzemplarzy więcej niż Lexus (162,4 tys., +8,7%). Konkurentów goni także BMW. Z wynikiem 157,4 tys. samochodów (+9,2%) nadal ma szasnę zarówno na zdobycie drugiej, jak i pierwszej pozycji w segmencie.

Pod koniec roku zapowiada się zatem zażarta walka o amerykańskiego klienta, bo to dopiero wyniki z pierwszych dziewięciu miesięcy br. Podczas gdy Lexus odrabia ubiegłoroczne straty, spowodowane kryzysem gospodarczym oraz akcjami serwisowymi, Mercedes stale i systematycznie zwiększa sprzedaż.

Co z innymi producentami? Duży, 23-procentowy wzrost zanotowało Audi, które od stycznia do września br. sprzedało w Stanach Zjednoczonych 73 tys. aut. W tym samym czasie rodzime marki premium - Cadillac i Lincoln - sprzedały odpowiednio 105,1 i 63,3 tys. samochodów (+44% i +6,8%). Znacznie lepsze wyniki niż przed rokiem uzyskały także Acura i Infiniti - 96,4 i 74,8 tys. (+25,8% i +24,9%).

Lexus nie zamierza biernie obserwować poczynać swoich konkurentów. Na ostatnim spotkaniu amerykańskich dealerów zapadły decyzje co do nowej polityki sprzedażowej, obejmującej rabaty w wysokości nawet 3 tysięcy dolarów.

Marcin Sobolewski

Historia kołem się toczy - Lexus - ZOBACZ TUTAJ

Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny? - PRZEGLĄD KOMPAKTÓW PREMIUM

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o: