Countryman w Polsce

Do polskich salonów wjechał właśnie SUV ze znaczkiem Mini. Wiemy już jak jeździ i ile kosztuje najnowsze Mini

Wszystko o samochodach: PARKING.MOTO.PL

Za najtańszą wersję z silnikiem o mocy 1,6 l i mocy 98 KM musimy zapłacić 82 tysiące zł, a najdroższa obecnie oferowana, Cooper S z napędem na cztery koła i turbodoładowanym benzyniakiem o mocy 184 KM kosztuje 115 tys. zł. Oznacza to, że mamy do czynienia z SUV-em klasy premium.

Już mieliśmy okazję osiąść za kierownicą najnowszego Mini. Najpierw trafiła nam się przejażdżka w Niemczech. Po pierwsze Countryman nie stracił DNA Mini. Aparycja, wrażenia zza kierownicy i pozytywne emocje jakie kumuluje w sobie nowe Mini gwarantują sporo satysfakcji. Podobnie jak pozostałe modele tej marki jest to samochód skierowany do osób, które lubią prowadzić samochody. Dochodzą do tego znacznie większe możliwości eksplorowania ciekawych miejsc, bo Countryman to przecież pierwsze Mini z podniesionym zawieszeniem. Można wybierać pomiędzy wersjami z napędem na przednie lub cztery koła. Są również odmiany 4. i 5-osobowe.

Jednak na niemieckiej autostradzie Mini ujawniło swoją pierwszą ułomność. Jak na samochód premium mogłoby być lepiej wyciszone. A jakie wrażenia mamy po przejażdżce polskimi drogami? Dość nieoczekiwane. Zawieszenie na poprzecznych nierównościach, których w naszym kraju mamy pod dostatkiem nieprzyjemnie hałasuje. Zdarzają się nawet niepokojące łomoty. A przecież wygląd tego samochodu sugeruje, że właśnie z tego typu przeciwnościami świetnie sobie poradzi. Takie były doznania z jazdy najmocniejszą wersją Cooper S z utwardzonym zawieszeniem. Może słabsze wersje mają bardziej komfortowo zestrojony układ jezdny. Jeśli to sprawdzimy, zaraz podzielimy się wrażeniami. Na razie zwracamy uwagę na słabostki, ale już niedługo podzielimy się bardziej kompletnymi informacjami, bo jest to z pewnością jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku. Producent spodziewa się, że uda mu się uzyskać 50 procentowy udział w sprzedaży wszystkich modeli Mini. W tej sytuacji może inżynierowie Mini pomyślą o wersji z zawieszeniem dostosowanym do polskich wertepów, bo w obecnej sytuacji można stracić nadzieje na nowe drogi.


DANE TECHNICZNE I CENY

 

Mini One Countryman

Silnik benz. R4

Pojemność 1598 (cm3)

Moc 98 (KM)

Moment obrotowy 153 (Nm)

0-100 km/h 11,9 (s)

Prędkość maksymalna 173 (km/h)

Średnie spalanie wg EU 6,0 (l/100/km)

Dł./szer./wys. 4097/1789/1561 (mm)

Rozstaw osi 2595 (mm)

Pojemność bagażnika 350/1170 (l)

Ładowność 470 (kg)

Cena 82 000  zł

 

Mini Cooper Countryman

Silnik benz. R4

Pojemność 1598 (cm3)

Moc 122 (KM)

Moment obrotowy 160 (Nm)

0-100 km/h 10,5 (s)

Prędkość maksymalna 190 (km/h)

Średnie spalanie wg EU 6,0 (l/100/km)

Dł./szer./wys. 4097/1789/1561 (mm)

Rozstaw osi 2595 (mm)

Pojemność bagażnika 350/1170 (l)

Ładowność 470 (kg)

Cena 90 500 zł

 

Mini Cooper S Countryman ALL4

Silnik benz. R4, turbo

Pojemność 1598 (cm3)

Moc 184 (KM)

Moment obrotowy 240 (260 overboost) (Nm)

0-100 km/h 7,9 (s)

Prędkość maksymalna 210 (km/h)

Średnie spalanie wg EU 6,7 (l/100/km)

Dł./szer./wys. 4110/1789/1561 (mm)

Rozstaw osi 2595 (mm)

Pojemność bagażnika 350/1170 (l)

Ładowność 460 (kg)

Cena 114 900 zł

 

Mini One D Countryman

Silnik diesel. R4, turbo

Pojemność 1598 (cm3)

Moc 90 (KM)

Moment obrotowy 215 (Nm)

0-100 km/h 12,9 (s)

Prędkość maksymalna 170 (km/h)

Średnie spalanie wg EU 4,4 (l/100/km)

Dł./szer./wys. 4097/1789/1561 (mm)

Rozstaw osi 2595 (mm)

Pojemność bagażnika 350/1170 (l)

Ładowność 470 (kg)

Cena 88 000 zł

 

Mini Cooper D Countryman ALL4

Silnik diesel. R4, turbo

Pojemność 1598 (cm3)

Moc 112 (KM)

Moment obrotowy 270 (Nm)

0-100 km/h 11,6 (s)

Prędkość maksymalna 180 (km/h)

Średnie spalanie wg EU 4,9 (l/100/km)

Dł./szer./wys. 4097/1789/1561 (mm)

Rozstaw osi 2595 (mm)

Pojemność bagażnika 350/1170 (l)

Ładowność 460 (kg)

Cena 104 900 zł


Szczepan Mroczek

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

MINI Countryman Coupe w drodze

Akcyza bija w quady

Więcej o: