W rankingu "Surfowanie z piskiem opon" pod lupę wzięto 10 największych serwisów motoryzacyjnych (według Megapanelu). Eksperci z czterech agencji interaktywnych, prywatnie miłośnicy motoryzacji, oceniali treść, kreację i użyteczność w szkolnej skali od 1 do 5 (1 - źle, 5 - bardzo dobrze). We wszystkich kategoriach najwyższe stopnie przyznano moto.pl.
Jak eksperci uzasadniali swój wybór? Jarosław Rzepecki z Hypermedia zwraca uwagę na wyeksponowanie funkcji społecznościowych już na stronie głównej. Chwali także, że na poziomie artykułu użytkownik nie pozostaje w martwym punkcie i posiada kilka możliwości dalszej eksploracji serwisu.
Wojtek Krosnowski z MRM Worldwide docenił z kolei lekkość strony i oddech jaki daje. Uważa, że właśnie z tych powodów łatwiej przyswajane są treści.
Mariusz Steć z Supermedia Interactive: Formalnie - oddzielna strona, choć silnie powiązana z serwisem Gazeta.pl i innymi projektami Grupy Agora. Dzięki niezależności Moto.pl było w stanie wypracować własną nawigację - i, uwaga, użyto tu nawet tak genialnego w swej prostocie wynalazku jak megamenu (praktyka, która powinna wejść w krew większości twórców stron o złożonej strukturze i bogatych treściach). Układ trzech kolumn nie razi, bo zastosowano umiejętnie odstępy i nieinwazyjne nagłówki (nie ma natłoku elementów). Dodatkowo, na podstronach z artykułami układ zmienia się na dwukolumnowy, co daje dużo miejsca na prezentację treści i grafik. Pod względem treści Moto.pl przyjęło nieco inną taktykę niż większość serwisów. Zawęziło zakres tematyczny, dbając jednocześnie o jakość materiałów (np. ich cykliczna audycja informacyjna "Motodziennik" ma własny charakter i rozpoznawalnego prowadzącego, a nie, jak w innych przypadkach, lektora). Opłaciło się, Moto.pl to jeden z najlepszych serwisów w swojej klasie.
Oceniali: Mariusz Steć - Supermedia Interactive Wojtek Krosnowski - MRM Worldwide Mateusz Purski - Hypermedia Jarosław Rzepecki - Hypermedia Maciej Gontarz Euro RSCG
ZOBACZ TAKŻE:
Dwudrzwiowe Porsche Cayenne - ZOBACZ TUTAJ