Škoda Octavia reprezentuje segment C, czyli klasę niższą średnią. Do jej najważniejszych rywali zalicza się Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, czy Volkswagen Golf. W 2004 roku Octavia po raz pierwszy zdobyła pozycję lidera w swoim segmencie i nie oddała jej aż do dziś. W 2009 roku osiągnęła rekordową sprzedaż 18 918 szt. i rekordowy udział w tym segmencie, wynoszący prawie 14%. Od 2000 roku żaden inny samochód w segmencie C nie zdołał osiągnąć takich rezultatów.
Sprzedaż drugiej generacji modelu rozpoczęła się w 2004 roku, co jednak nie spowodowało zaprzestania produkcji starego modelu. Pierwsza generacja Octavii jest do dziś sprzedawana pod nazwą Tour. Pod koniec 2008 roku model poddano faceliftingowi - zmienił się jej wygląd oraz gama dostępnych silników.
Octavia to kwintesencja przemyślanych rozwiązań Škody. W cenie samochodu kompaktowego, klient otrzymuje auto, które wielkością przestrzeni pasażerskiej, jak i bagażowej, odpowiada autom z klasy wyższej. Najnowsze rozwiązania techniczne w postaci silników TSI jak i TDI CR, automatycznych przekładni DSG, napędu 4x4, czy systemów audio i nawigacji dopełniają adekwatną relację wartości do ceny auta. Właśnie dlatego Octavia od ponad 6 lat jest najchętniej wybieranym samochodem w swoim segmencie, a ostatnio również jest liderem całego rynku nowych samochodów w Polsce - powiedział Piotr Maj, Specjalista ds. Produktu Skoda Auto Polska S.A.
ryc. Škoda
ZOBACZ TAKŻE: