Robert Kubica, zawodnik teamu Renault F1, został honorowym członkiem klubu Nissan Elite, zrzeszającego posiadaczy Zetek i GT-R'ów z całej Francji. W uroczystości przekazania kluczyków pod hotelem Metropole wziął udział Philippe Jehlen, dyrektor Nissan Europe Auto.
Serce Nissana GT-R to podwójnie doładowana V-szóstka o pojemności 3,8 litra. Legitymuje się mocą 480 koni przy 6400 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 588 Nm, dostępnym w przedziale 3200-5200 obr./min. Pod wodzą elektroniki napęd przenoszony jest na wszystkie lub tylne koła. Efekt? "Godzilla", bo taki przydomek przylgnął do Nissana , przyspiesza do setki w ciągu 3,5 s i rozpędza się maksymalnie do 310 km/h.
U progu kariery GT-R zasłynął nieoficjalnym wynikiem przejazdu Północnej Pętli toru Nurburgring, gdzie wykręcił czas 7 minut i 26,7 sekund. W podstawowej wersji kosztuje 397 tys. złotych.
Dlaczego wybór padł właśnie na Nissana GT-R ? Renault i Nissan współpracują ze sobą od 1999 roku.
Historia kołem się toczy - Renault - ZOBACZ TUTAJ