Genewa 2010 | Było zielono, jest sportowo

Choć premier ekologicznych aut nie brakuje oczy dziennikarzy skierowane są na sportowe maszyny. Atmosferę mocno podgrzewają również tunerzy oraz producenci niszowych supersamochodów - donosi pierwszego dnia salonu w Genewie wysłannik Moto.pl, Juliusz Szalek

Masowi producenci trzymają się mocno. O kryzysie nikt chyba już nie pamięta, a przynajmniej nie mówi się o nim tak głośno jak rok temu. Każdy ma na stoisku auta z niską emisją CO2, napędzane prądem i te hybrydowe. Ale wygląda na to, że po pierwszym zachwycie zielonymi samochodami wróciła nostalgia za rykiem silnika i sportowymi kształtami.

W centrum uwagi są spece od podkręcania mocy, obniżania zawieszenia i złocenia... wszystkiego co się da. Przykładem może być Mansory i model RR - tak ekstrawaganckiego auta nie kupiłaby chyba nawet Doda. Mocnymi silnikami kuszą Techart, Novitec, Sportec, Irmcher, Lumma Design, Hispano Suiza, czy Zonda. To właśnie ich karoserie lśnią w błysku fleszy. Jeśli mniej niż popularne Skody, Hondy, Volkswageny, Ople, Fiaty i Lancie to tylko z powodu matowego lakieru. Ten wydaje się być najmodniejszy i najdroższy rzecz jasna.

Tylko co zrobić skoro już nie wypada jeździć samochodem, który zatruwa środowisko? Niektórym udało się znaleźć wyjście z tej dość niewygodnej sytuacji. W Genewie pojawiły się samochody, które budują pomost pomiędzy ekologią i mocą.

Po raz pierwszy w historii na stoisku Ferrari ustawiono nowe auto w zielonym kolorze. To nie jest wybryk stylisty, ale wyraźny znak jaki Włosi wysyłają do świata. Porsche pokazało przepiękny model 918, w którym rasowa V8- ka znalazła wspólny język z dwom silnikami elektrycznymi. Auto potrzebuje 3,2 sekundy na dobicie do setki i rozpędza się do 320 km/h. A Citroen odsłonił kosmicznie wyglądający koncept Survolt napędzany wyłącznie prądem.

Najdziwniejsze samochody salonu genewskiego - GALERIA cz. I - ZOBACZ TUTAJ

Nowości targów motoryzacyjnych Genewa 2010


Abarth 500C - PIERWSZE INFORMACJE
Abarth 500C - WIĘCEJ


Alfa Romeo Spider - WIĘCEJ
Alfa Romeo 2uettottanta - WIĘCEJ

- -

Alfa Romeo Giulietta - WIĘCEJ
Alfa Romeo Giulietta - WIDEO

Aston Martin Cygnet - WIĘCEJ
Aston Martin Cygnet - WIDEO

Audi A1 - WIĘCEJ
Audi A1 - WIDEO


Audi A1 e-Tron - WIĘCEJ


Audi A8 Hybrid

Audi RS5 - WIĘCEJ
- -

Bentley Continental Supersports - WIĘCEJ

Bentley Flying Star - WIĘCEJ

Bufori Mk VI - WIĘCEJ

BMW serii 3 - WIĘCEJ

BMW serii 5 ActiveHybrid - WIĘCEJ

Carlsson C25 - WIĘCEJ
- -

Chevrolet Aveo RS i Camaro - WIĘCEJ

Citroen DS4 - WIĘCEJ
- -

Citroen Survolt

Ferrari 599 Hybrid - WIĘCEJ

Ford Focus Combi III - GALERIA

Ford Focus III - WIĘCEJ
- -

Gazal 1 - WIĘCEJ

Hispano-Suiza za 700 tys. euro - WIĘCEJ

Honda CR-Z - WIĘCEJ

Honda 3C-R i N360 - WIĘCEJ

Hyundai i-flow - WIĘCEJ
Hyundai i-flow: poligon doświadczeń

Kia Sportage - WIĘCEJ
Kia Sportage - ZDJĘCIA
- -

Koenigsegg Agera - WIĘCEJ


Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera


Lexus CT200h - PIERWSZE SZCZEGÓŁY
Lexus CT200h - WIĘCEJ

Lotus Evora 414E - WIĘCEJ

Lotus Evora Carbon - WIĘCEJ

Mazda 5 - WIĘCEJ
- -

Mazda 6 - WIĘCEJ

Mazda MX-5 - WIĘCEJ
- -

Mercedes F800 Concept - WIĘCEJ

Mitsubishi ASX - WIĘCEJ
- -

MINI Countryman - WIĘCEJ
MINI Countryman - WIDEO

MINI - WIĘCEJ
- -

Nissan 370Z Roadster - WIĘCEJ

Nissan Juke - WIĘCEJ
- -

Nissan Micra - WIĘCEJ

Nissan Navara/Pathfinder - WIĘCEJ

Nissan Patrol - WIĘCEJ

Opel Meriva - WIĘCEJ
Opel Meriva - ZDJĘCIA

Opel Flextreme GT/E - WIĘCEJ

Peugeot 5 - WIĘCEJ
- -

Peugeot SR1 - WIĘCEJ

Porsche 918 Spyder Concept - WIĘCEJ
- -

Porsche 911 GT3 R Hybrid - WIĘCEJ

Porsche 911 Turbo S - WIĘCEJ

Porsche Cayenne - WIĘCEJ
Porsche Cayenne Hybrid - WIĘCEJ

Renault Megane CC - WIĘCEJ
- -

Renault Wind - WIĘCEJ

Rinspeed UC? - WIĘCEJ
- -

Seat IBE - WIĘCEJ

Seat Ibiza ST - WIĘCEJ
-

Skoda Fabia RS - WIĘCEJ

Subaru Impreza XV - WIĘCEJ
-- -

Tata Nano - WIĘCEJ

Toyota RAV4 - WIĘCEJ
- -

Volkswagen CrossPolo - WIĘCEJ

Volkswagen Polo GTI - WIĘCEJ
- -

Volkswagen Touareg - WIĘCEJ

Volkswagen Sharan - TEASER
Volkswagen Sharan - WIĘCEJ
- -

Volvo S60 - WIĘCEJ

Westfield iRacer - WIĘCEJ

 

Juliusz Szalek (bezpośrednio z Genewy)

Więcej o: