Ascona 400 kontra Insignia 4x4

Zestawianie starego z nowym nie jest nieuzasadnione. Czasem stare modele dają nieźle w kość swoim następcom. Jaki będzie rezultat tego zestawienia?

Niestety nie jest to trudne do przewidzenia, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to film promocyjny Opla. Niemniej jednak występują w nim trzy sławy i Insignia V6 2.8 Turbo 4x4.

Pierwsza sława to Christian Geistdörfer, pilot Waltera Rohrla w latach 1977-1987, zasiadający za kierownicą Ascony. Drugą jest młoda, choć utalentowana Sina Winkelhock, prowadząca Insignię. Trzecią zaś ostatni tylnonapędowy samochód, który zdobył tytuł mistrza świata WRC (1982), Opel Ascona 400.

Ascona 400 (powstało 400 sztuk) występowała w wersji cywilnej. Jej silnik o pojemności 2,4 l. rozwijał 144 KM. Wersja rajdowa była o wiele bardziej dzika i bez żadnych ulepszeń dysponowała 230-240 końmi mocy. Jeśli i to okazywało się zbyt małą liczbą, za pomocą dalszych modyfikacji można ją było podnieść do 340 KM i to bez użycia doładowania.

Marcin Lewandowski                                                                               Jesteśmy też na Facebooku i Blipie


ZOBACZ TAKŻE:

Hybrydy na ostro - ZOBACZ GALERIĘ

Samochody: Nissan Qashqai - ogłoszenia

Więcej o: