Producenci i ich wspaniałe informacje

W oczach producentów wszystkie ich modele są wyjątkowe, nowoczesne, ekologiczne i wyznaczające nowe trendy. Opisując je używają często dziwnych określeń. Oto kilku wybrańców

Informacje prasowe bywają różne. Jedne przypominają suche fakty dotyczące modelu, inne bardziej reklamę. Są też takie, że nie do końca wiadomo o co chodzi. Ma to miejsce w przypadku tłumaczeń z języka obcego przy użyciu mniej lub bardziej zaawansowanych programów.

Co ma piernik do pickupa?

Oto przykład nierzetelnej informacji, gdzie jedno zdanie nie ma nic wspólnego z resztą tekstu, chociaż samo w sobie nie jest nieprawdziwe.

Ford dysponuje ogromnym doświadczeniem w produkcji dużych i średnich pick-upów. Włączenie przed kilku laty do oferty w Europie i Azji modeli takich jak Ford Ranger przyniosło sukces komercyjny na 130 rynkach pięciu kontynentów. Nowy model jest produkowany w Tajlandii, a w salonach Forda w Europie pojawi się od kwietnia 2009 roku.

Doświadczenie Forda w tym zakresie ogranicza się do Ameryki Północnej, a Ranger sprzedawany w Europie to konstrukcja Mazdy, produkowana w Azji i nawet nie sprzedawana w USA ze względu na cło na zagraniczne pickupy w wysokości 25%.

Odpowiedzialny Zoom-Zoom

Mazda jest wierna strategii "odpowiedzialnego Zoom-Zoom". Wprowadzając unikalny układ start-stop, nazwany "i-stop", w nowej Mazda3 MZR 2,0 DISI, robi następny krok w tym kierunku. Ten innowacyjny system jest połączony z technologią bezpośredniego wtrysku benzyny w nowej Mazdzie3, umożliwiając połączenie przyjemności z jazdy i małej szkodliwości dla środowiska.

Celem koncepcji Mazdy "Zoom-Zoom" jest zapewnienie przyjemności prowadzenia samochodu - jak czytamy dalej. Ale czym jest "odpowiedzialna przyjemność prowadzenia samochodu"?

Miejska żywotność

Założeniem modelu BB1 było sprostanie wszystkim sytuacjom, które mogą mieć miejsce w życiu codziennym w mieście oraz zaproponowanie maksymalnych możliwości przystosowania się, zwartej sylwetki, żywotności oraz zwrotności.

Żywotność jest istotna, chyba nikt nie chce, by samochód mu "zdechł" podczas codziennej miejskiej eksploatacji. Dalej opis "techniczny", który ciężko zrozumieć.

Model BB1 jest innowacyjny także dzięki swojemu napędowi elektrycznemu. Ten model koncepcyjny jest wyposażony w zespół tylnych kół napędowych, opracowany wspólnie z firmą Michelin. To oryginalne rozwiązanie pozwala maksymalnie zwiększyć przestrzeń w kabinie pojazdu. Wzorując się na konstrukcji czterokołowców, moc całkowita nie przekracza 15 kW (20 KM) to jest 7,5 kW na silnik. Moc ta jest optymalna uwzględniając ciężar pojazdu i jego miejski charakter. Jego parametry dają mu pierwszorzędne przyspieszenie przy ruszaniu (0 do 30 km/h w 2,8 s) oraz dobry poziom przyspieszenia na wyższych prędkościach (30 do 60 km/h w 4 s), zapewniając przyjemność i bezpieczeństwo prowadzenia tak drogie Marce.

Zdaje się, że nie znam się na czterokołowcach, ale przyspieszenie jest imponujące. A w ile do 30 km/h przyspiesza Twój samochód?

Dzięki napędowi elektrycznemu, model BB1 jest pojazdem z definicji ekologicznym, ponieważ nie emituje żadnego hałasu, a zwłaszcza żadnych spalin, nie będąc zasilany paliwami kopalnymi.

Od tego powinni zacząć, Peugeot BB1 to pierwszy pojazd na świecie nie emitujący żadnego hałasu! Chyba, że mówią o stojącym pojeździe.

Komfort komfortu

Masło maślane:

Wymiary Renault Fluence stanowią zapowiedź przestronnego i komfortowego wnętrza, w całości podporządkowanego komfortowi podróżowania.
Renault Fluence dysponuje szeregiem technologicznie zaawansowanych elementów wyposażenia o doskonałych parametrach użytkowych, ułatwiających codzienną eksploatację, takich jak: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, (...) jak również wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys.

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja może mieć zbawienny wpływ na codzienną eksploatację, natomiast jakie ułatwienia oferuje wysokiej klasy system audio?

O wysokiej klasie Renault Fluence świadczą również liczne elementy ozdobne, takie jak: chromowana osłona wlotu powietrza, chromowane obramowania świateł przeciwmgłowych, chromowane wykończenie dolnej krawędzi szyb, środkowy słupek pokryty czarnym, błyszczącym lakierem, chromowana listwa ozdobna bagażnika, chromowana końcówka układu wydechowego i inne.

No, teraz zupełnie inaczej postrzegam Dacię Logan po liftingu!

Symbol sztuki inżynierskiej

Wypowiedź Martina Winterkorna z okazji zdobycia przez VW Polo tytułu COTY:

"Nowe Polo jest symbolem niemieckiej sztuki inżynierskiej i najwyższego poziomu technologii. Jednocześnie jest świeżym, młodym i otwartym na świat samochodem! Jest jeszcze konsekwentniej i jeszcze bardziej bezkompromisowo nastawiony na oczekiwania klientów. Dlatego naturalnie bardzo cieszy uznanie dla naszej pracy w formie tego wyróżnienia" - powiedział profesor Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG

Jeśli Polo jest symbolem niemieckiej sztuki inżynierskiej i najwyższego poziomu technologii, to czym jest przykładowo niedawno zaprezentowana luksusowa limuzyna Audi A8?

Rzeczywistość w rozdzielczości HD

Mistrzem poezji motoryzacyjnej jest Citroen. Niemal każdy presskit jest tłumaczeniem z języka francuskiego co nie oznacza, że brzmi równie pięknie. Jednym z przykładów niech będzie informacja prasowa dotycząca modelu C3

Jest piękny. Jest nowatorski. Jest inteligentny. (...)Aby stworzyć tę inteligentną konstrukcję, projektanci podeszli w kreatywny i konsekwentny sposób do opracowania 5-miejscowego modelu, który dysponuje: - uwolnioną przestrzenią w dolnej części deski rozdzielczej (...), -cieńszymi oparciami foteli przednich, (...), - półwysokimi siedziskami uwalniającymi przestrzeń pod fotelami na stopy dla pasażerów z tyłu. Te półwysokie siedziska zapewniają również idealną pozycję jazdy na wszystkich miejscach, komfortową i podwyższoną, co ułatwia dostęp i poprawia widoczność.

Poniższy fragment dotyczy panoramicznej szyby, pozostawię go bez komentarza.

Nowy C3 zapewnia zupełnie nowe wrażenia z jazdy, dzięki przedniej szybie Zenith. To prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Dzięki nadzwyczajnej wysokości 1350 mm, zwiększa pole widzenia pasażerów z przodu o 80° do góry: Jej górna rama znika z pola widzenia. Dobrze wyprofilowana szyba w połączeniu z cienkimi słupkami poprawia widoczność na ? do przodu oraz daje wszystkim pasażerom, bez ograniczeń, wrażenie oglądania obrazu w rozdzielczości HD i możliwość zatopienia się w otaczającym krajobrazie.

mjl

Więcej o:
Copyright © Agora SA